מבזקיםמשפטי/פלילי

בעקבות השלט המחפיר: הליכוד הגישה תלונה במשטרה

תנועת הליכוד הגישה לפני זמן קצר (חמישי) תלונה במשטרה, בעקבות האירוע החמור, במהלך הפגנה שהתקיימה היום בתל אביב, ובו הונף שלט עליו מצויר פרצופו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומעליו כיתוב עם שמו של ספרו של צורר היהודים הנאצי, אדולף היטלר.

בארגון 'בצלמו' פנו ליועמ"שית בטענה כי יש לפתוח מידית בחקירה מניפי השלט שמשווה בין נתניהו להיטלר. במכתב שנשלח ליועמ"שית נכתב:
"הבוקר פורסם כי במהלך הפגנת השמאל הבוקר הונף שלט ועליו תמונה של ראש הממשלה בנימיו נתניהו עם הכיתוב "מיין קאמפף", ספרו של הצורר הנאצי אדולף היטלר. בהפגנה השתתפו יוצאי 8200, יו"ר לשכת עורכי הדין וארגון "בונות אלטרנטיבה". גברתי מילים יכולות לרצוח ראינו את זה וזה כתוב בדם!"

עוד נכתב: "בפעם הקודמת שראינו תמונות של ראש ממשלה מושווה להיטלר היה בימי יצחק רבין . כולנו לצערנו זוכרים איך זה הסתיים. זה לא רק מניף השלט הבודד אלא כלל האנשים בהפגנה שאף אחד לא ניגש אליו ודרש ממנו להסיר את השלט. גברתי האווירה ברחוב כנגד ראש הממשלה ושרי הממשלה מסלימה. לא חייבים להסכים עם הרפורמה או מהלכי הממשלה אבל אסור לחצות קווים אדומים של הסתה והיתר לאלימות נגד הממשלה. השוואת ראש הממשלה להיטלר זה התרת דמו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב: "אני קורא לך להורות למשטרת ישראל לחקור לעומק את מי שהניף את שלט השנאה הזאת. אזכיר לדוגמה שבחתונת השנאה עצרו חקרו והעמידו לדין את מי שהניף את תמונתו של התינוק דבאשה מתוך הבנה שהנפת השלט הינה הסתה במקרה הזה על אחת כמה וכמה. אני קורא לך גם להורות למחלקה היהודית כמו במקרה של חתונת השנאה להתערב פה ולמצות את החקירה לתפוס את כל מי שמעורב ולהגיש כתב אישום במהרה רק כך תיעצר ההסתה שמשתוללת ברחובות. אזכיר גם שבעבר נחקר במשטרה הרב דרוקמן שהשווה בין ערפאת לנאצים."

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מריחים את הרצח הפוליטי הבא וחייבים לעצור בדחיפות את גל ההסתה המשתוללת על ידי עירוב השב"כ ומשטרת ישראל ועצירת המסיתים."

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button