מבזקיםמשפטי/פלילי

ירושלים: המשטרה עצרה כנופיית גנבי רכב פלסטינים ונהג מונית שסייע להם

המשטרה חשפה כנופיית גנבי רכבים פלסטינים שפעלה בירושלים והסתייעה בנהג מונית ישראלי לביצוע זממם. בפעילות נחושה של שוטרי תחנת שפט החשודים נחשפו, נעצרו בשעת מעשה. בימים הקרובים צפוי כתב אישום גם נגד נהג המונית לצד המשך ההליך לחילוט המונית.

החקירה החלה לפני מספר שבועות בתחנת שפט של מחוז ירושלים, בעקבות מעצר של חשוד ברכב גנוב במחסום חיזמא. החשוד פלסטיני, בן 18 ששהה בישראל שלא כחוק נעצר לפני שבועיים בשעת מעשה, כשהוא נוהג ברכב ללא רישיון נהיגה לאחר שגנב אותו זמן קצר קודם לכם משכונת פסגת זאב. החשוד נלקח לחקירה בתחנת שפט ונכלא.

לאחר פעולות טכנולוגיות וחקירתיות שבוצעו, חשפו החוקרים כי החשוד שנעצר הינו חלק מחוליית גנבי רכב שפעלה בירושלים. בחקירה המשטרתית נחשפה גם השיטה- כאשר לפי החשד החולייה הסתייעה במונית בה נהג תושב מזרח העיר לטובת ביצוע הגניבות וכניסה לירושלים שלא כחוק.לפני כשבועיים, בפעילות יזומה של שוטרי תחנת שפט, אותרה חוליית גנבי הרכב בתוך המונית עם כלי פריצה ברשותם. השוטרים עצרו את החשודים באזור עוטף ירושלים, לאחר שעפ"י החשד היו בדרכם לגניבה של רכב נוסף וסיכלו את כוונותיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חוליית גנבי הרכבים שנעצרו בתוך המונית, פלסטינים בשנות ה-20 לחייהם ששהו בישראל ללא היתרי שהייה, נעצרה גם היא לחקירה בתחנת שפט. בנוסף נעצר נהג המונית שהסיע אותם, בן 39 תושב מזרח ירושלים.מחקירתם במשטרה עולה, כי ארבעת החשודים תיאמו עם נהג המונית את הסעתם לתוך ירושלים, כל פעם למקום אחר בעיר, במטרה לגנוב כלי רכב ולהובילם חזרה לאיו"ש.

מעצרם של כנופיית גנבי הרכבים שנתפסה ע"י המשטרה הוארך בבימ"ש מעת לעת. לאחר שחוקרי תחנת שפט גיבשו תשתית ראייתית נגד ארבעת החשודים, הוגשו נגדם בימים האחרונים כתבי אישום בגין עבירות הגניבה וניסיון הגניבה, שהייה בישראל שלא כחוק ועוד.בכוונת המשטרה גם לחלט את המונית שנתפס ושימשה להסעת החשודים ברחבי ירושלים בניגוד לחוק. כמו כן, בימים הקרובים צפוי גם כתב אישום נגד נהג המונית שהסיע את אותם שוהים בלתי חוקיים גנבי הרכבים.

פעילות וחקירה נחושה זו, הינן חלק מפעילות מבצעית יזומה ונחושה אותם מבצעים כלל יחידות מחוז ירושלים מדי יום ולילה נגד פורצים וגנבי רכבים, במטרה לסכל גניבות רכבים, לחשוף את העבריינים ולהעמידם לדין. משטרת ישראל תמשיך במאבק הנחוש בעברייני הרכוש וגנבי הרכבים, ובאלו המסייעים להם הן במעשי הגניבה, והן להיכנס ולנוע בישראל שלא כחוק.

כנופיה - ירושלים - גנבים - פלסטינים
צילום: משטרת ישראל
כנופיה - ירושלים - גנבים - פלסטינים
צילום: משטרת ישראל
כנופיה - ירושלים - גנבים - פלסטינים
צילום: משטרת ישראל

Back to top button