מבזקיםצבא וביטחון

לשכת נתניהו נגד השר בן גביר: "לא התקבלה החלטה, מדובר בפייק ניוז"

השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, איתמר בן גביר פרסם מוקדם יותר היום (שישי) הודעה ולפיה ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים בבתי הכלא יתקיימו פעם בחודשיים ולא כפי שאפשרו עד כה בשב"ס, פעם בחודש.

בהודעת השר נכתב: "כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש. ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק. כל גוף שלטוני חייב לפעול בהתאם לנהלים, לפקודות ולחוק".

בלשכת ראש הממשלה מיהרו להגיב על הדברים של השר בין גביר והבהירו כי מדובר ב"פייק ניוז". בהודעת לשכת ראש הממשלה נכתב: "בתגובה לדיווחים כאילו התקבלה החלטה בנוגע לאסירים הביטחוניים: מדובר בפייק ניוז. עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא בהשתתפות כלל גופי הביטחון, שקבע רה״מ נתניהו לשבוע הבא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר הודעת לשכת ראש הממשלה הגיבו בלשכתו של בן גביר וציינו כי "ההחלטה לאכוף את פקודת שב"ס ולקיים את הוראות החוק, בכך שביקורי משפחות מחבלים שפוטים יהיו פעם בחודשיים ולא פעם בחודש, התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ביום י' באלול, 27 באוגוסט. הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה שקובעת כי ביקורים לאסירים ביטחוניים יהיו פעם בחודשיים, זאת בהמשך לחקיקה שנכנסה לתוקף היום ולפיה אסיר בטחוני לא ישוחרר בשחרור מנהלי מוקדם".

בלשכת השר בן גביר צירפו להודעה את הנחיית השר בן גביר בה נכתב כי "תדירות הביקורים לאסירים ביטחוניים – פקודת הנציבות קובעת בפירוש כי תדירות הביקורים לאסירים ביטחוניים שפוטים, הינה אחת לחודשיים. אנו חייבים להתנהל על פי הדין ולפיכך מנחה כי הביקורים יתקיימו על פי האמור בפקודה. יש להודיע לגורמים הרלוונטיים ולפעול על פי האמור בפקודת שב"ס".

איתמר בן גביר בסיור בבית הסוהר 'דקל'
צילום: דוברות שב"ס

חברת הכנסת טלי גוטליב הגיבה להודעת לשכת ראש הממשלה ואמרה כי "אם למישהו יש ספק אני בעד שביתת רעב של מחבלים אסירים בטחוניים אכזריים, וממש לא אהיה עצובה אם ירעבו למוות. תפסיקו לפחד מהם! אני נחרדת לגלות שמחבלים אסירים בטחוניים גורמים לממשלה להוציא הודעה כה מתרפסת כי עוד לא הוחלט כלום לגבי תנאי כליאתם. נראה אם אסיר יהודי היה מטריד כאן מישהו."

Back to top button