חדשות הארץמבזקים

המהומות בת"א: עשרות פצועים פונו אל בתי החולים, הוכרז אירוע רב נפגעים

ד"ר אסתי סייג, סמנכ"לית שעת חירום בבית החולים איכילוב בתל אביב עדכנה לפני זמן קצר (שבת) על מצב הפצועים שהגיעו אל בית החולים מהפרות הסדר האלימות בדרום תל אביב ומסרה כי "לבית החולים איכילוב הגיעו עד כה 38 פצועים ויש פצועים נוספים שממשיכים להגיע."

ד"ר סייג הוסיפה כי "כל הפצועים האחרונים שמגיעים הם קשים. סה"כ עד עכשיו היו לנו כ- 12 פצועים קשים – פגועי ראש. הראשונים שבהם כבר נותחו בחדרי הניתוח, והאחרים מטופלים כעת בחדרי הטראומה. בית החולים הכריז על אר"ן (אירוע רב נפגעים) גדול. מעבר לצוותים הרבים מאוד שנמצאים פה מתחילת האירוע, בדרך לכאן עוד כוחות רבים של צוות מטפל כדי להתמודד עם הכמויות של הפצועים."

עוד אמרה כי "הבעיה העיקרית היא האי ודאות מהשטח, מכיוון שהאירוע מתגלגל. אנחנו נערכים לכאורה לגל שלם נוסף. אנחנו מפנים את המקומות שקלטו את הפצועים הראשונים, ולכן יש לנו גם את כוחות הטיפול הרבים שעושים את זה ואנחנו מכינים את המקום לגל נוסף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות האירוע פתח בית החולים איכילוב מרכז מידע לציבור שמספרו: 1255-133.

ד"ר אסתי סייג, סמנכ"לית שעת חירום , בית חולים איכילוב. צילום: דוברות בי"ח

מבית החולים שמיר אסף הרופא נמסר על חמישה פצועים שהגיעו לחדר טראומה במלר"ד, אחד מהם במצב בינוני וארבעה קל.

מהמרכז הרפואי וולפסון נמסר כי נקלטו עד כה 22 פצועים אשר מטופלים ברגעים אלה ע״י הצוותים הרפואיים במקצועיות ובמסירות. מתוך הפצועים שנקלטו פצוע 1 מונשם, פצוע אחד נפצע בראשו ויועבר לתל השומר ויתר הפצועים במצב קל עד בינוני.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי במרכז הרפואי שיבא הוכרז על אירוע רב נפגעים. אל שיבא התקבלו 24 פצועים מהאירועים בדרום תל אביב. 22 במצב קל ו-2 במצב קשה בחדר הלם. אחד מהם מורדם ומונשם. הם מטופלים כעת ע״י הצוותים הרפואיים במחלקה לרפואה דחופה בשיבא. מתוך הפצועים 9 שוטרים במצב קל עד בינוני.

בלשכת רה"מ הוציאו לפני זמן קצר הודעה חריגה ובה נמסר כי "ראש הממשלה קיבל עדכון מהשר לבטחון לאומי והמפכ"ל על הפרות הסדר בתל אביב. ראש הממשלה הנחה לפעול להשבת הסדר הציבורי."

Back to top button