חדשות הארץמבזקים

49 שוטרים נפצעו בדרום תל אביב, המפכ"ל: "האירוע הזה לא רק לאומי – הוא בינלאומי"

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ופקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר ערכו דיון הערכת מצב בעקבות האירועים האלימים שאירעו היום (שבת) בדרום תל אביב.

החל משעות הבוקר נערכו כוחות גדולים של משטרת ישראל ומג"ב לקראת הפגנה מתוכננת של נתינים זרים מאריתראה, בהתאם לבקשת מובילי ההפגנה הוקצה מקום ושעה לטובת ההפגנה, אולם המפגינים הגיעו בשעה מוקדמת מאוד והחלו להפר את הסדר באזור רחוב המסגר ורחוב יד חרוצים, כאשר מפירי הסדר הפעילו אלימות קשה וונדליזם ברחובות העיר.

האלימות שהופנתה כלפי השוטרים הובילה לפציעתם של 49 שוטרים, חלקם פונו לבתי חולים לטיפול רפואי. במהלך הפרות הסדר הושלכו סלעים, מקלות, וכלי נשק נוספים שהופנו כלפי השוטרים ונתינים אריתראים, ביניהם נפצעו עשרות שפונו לבתי חולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך האירועים הקשים השוטרים שחשו בסכנת חיים ממשית פתחו בירי חי תוך שהם מחלצים עצמם מתוך ההמון שהתקרב לעברם.

כוחות המשטרה שפעלו בשעות האחרונות, חצצו בין ההמון ומנעו פגיעות נוספות בחיי אדם, תוך ביצוע מעצרים של 39 מפירי סדר באמצעות הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות.

כעת המשטרה החזירה את השגרה לדרום תל אביב וכוחות משטרה גדולים נערכים למעצרים נוספים ולאבטחת בטחונו ושלומו של הציבור.

המפכ"ל אמר בדיון: "מבחינת חיתוך מצב כרגע, אנחנו בשעה האחרונה כבר אחרי שליטה מלאה בשטח, אחרי ביצוע של 39 מעצרים; גם מהאוטובוסים, גם מהשטח וגם מאירועי הבוקר. חלק מהעצורים זה הפצועים שהשתתפו במחאות וכרגע נמצאים בבית החולים ואנחנו מחכים שיסיימו את הטיפול הרפואי ונצרף להם את הראיות שיש כרגע כנגדם בנושא של הפרות סדר. צריך לזכור, האירוע הזה הוא לא רק לאומי, הוא גם בינלאומי מבחינת ההפעלות. אנחנו עדים לכך שהיו הפעלות חיצוניות שהביאו את הפורעים האלה לעשות את מה שעשו".

הוא התייחס גם לרצח בכפר קרע: "אנחנו כרגע שני מאמצים. במקביל למאמץ כאן יש לנו את כפר קרע, אחרי הרצח הנתעב שהיה שמה וגם שם אנחנו כרגע עם ריכוז מאמץ, ריכוז כוחות. האחריות על התיק חקירה הועברה לרמה הארצית של להב, שירכזו כרגע את התיק שם, אבל זאת זירה אחרת".

הוא חזר להתייחס לאירועים בדרום תל אביב: "אנחנו אפשרנו לה תומכים כן לקיים את האירוע במידה וימצאו מקום חלופי. להבנתי הם לא מעוניינים לעשות את זה היום אנחנו נעשה את זה בתיאור מטעם המחוז, ברגע שהם יתפנו. כרגע המטרה שלנו זה ללוות את הקבוצה האחרונה שנשארה שם על שדרות הר ציון בליווי שלהם הצידה. המטרה כרגע זה לראות שהם מתפזרים. כל מי שלא מתפזר לבצע מעצרים. האוטובוסים – לראות ריכוז מאמץ על האוטובוסים שיוצאים. אוטובוס אחרון שנעצר, נתפסו עליו גם אלות, גם גז מדמיע וגם שוקרים. ככה שכל מי שהגיע מבחוץ הגיע לעשות את הבלאגן."

הוא הוסיף: "אני מאחל רפואה שלמה לשוטרים שנמצאים שנפצעו וכרגע צריך לראות שהם מלווים אותם הרווחה שנמצאים איתם. מבחינתנו צריך לעשות ריכוז חקירתי לגבי הממצאים, על כאלה שצריך לעצור אותם בהמשך בין המסיתים לבין כאלה שיש לנו תיעוד של הוונדליזם שהם עשו".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button