צרכנות

מטבח קטן מסוגן ופונקציונלי – כל הטיפים לעיצוב נכון

קרדיט לתמונה Freepik

גם מטבח קטן יכול להיות מסוגנן ופונקציונלי. עם קצת מחשבה ותכנון, המטבח הקטן יהפוך למרכז הבית. בתכנון מטבח קטן יש כמה עקרונות בסיסיים שיש להתחשב בהם, מבחירת מיקום משטח העבודה, הכיריים והמקרר, דרך בחירת צבעים לארונות ועד בחירת התאורה המתאימה לחלל.

אחד היתרונות של מטבחים קטנים הוא שאפשר לגשת בקלות לכל אזורי החלל במטבח, ובכך לייעל את  הבישול והניקיון. אזור הבישול, הכיור, המקרר ושולחן האוכל ימוקמו בצורה פונקציונלית כך שהגישה אליהם תהיה נוחה, ושטח הרצפה יהיה מספיק מרווח.  פנינו  לנגריית איילים , נגרייה המתמחה בנגרות מטבחים ונגרות פנים לבית, שהעניק לנו טיפים לשדרוג המראה והפונקציונליות של מטבח קטן.

מקומות אחסון – למרות ששטח האחסון מוגבל, ניתן למקסם את מקומות האחסון בכמה דרכים:
ארונות שימוקמו לאורך כל הקיר ועד לגובה התקרה; חללי פינות מתחת למשטחי העבודה יוכלו לשמש לאחסון כלי בישול; מתקנים מתקפלים או נשלפים הם אופציה מצוינת לחסוך מקום; מגירות נשלפות שמאפשרות גישה מלאה לכל התכולה; מדפים תלויים, אף הם יכולים לשמש להנחת פריטי מטבח או תבלינים.

מרחב ועומק
– בארונות האחסון אפשר להקצות את חלקו העליון של הארון למדפים פתוחים או לארונות עם חזיתות זכוכית, המעניקים תחושה של עומק.
חזיתות דלתות בצבע לבן מבריק, מדפי זכוכית שקופים ומכשירי חשמל מתכתיים ינצלו כולם את אור היום הטבעי ויסייעו להפוך את חלל המטבח הקטן למרווח יותר על ידי החזרת קרני האור לרחבי החלל.
משטחי עבודה, חיפויי קרמיקה וקירות בהירים ייצרו אף הם מראה אוורירי ומרווח.
שימוש במראה גדולה יכול ליצור אשליה של מרחב בחלל קטן. אפשר להשתמש במראה גדולה על קיר, או על דלתות ארונות המטבח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תאורה – מומלץ למקסם את האור הטבעי הנכנס דרך החלון. האור הטבעי מעניק תחושה של מרחב. אם אין מספיק אור שחודר מבעד לחלון מומלץ להתקין תאורה תומכת, כמו תאורה לבנה שתמוקם בתקרה ותציף את החלל באור בהיר, תאורת פסים המוסתרת מתחת לארון העליון שתיצור אשליה של מרחב . כדאי להוסיף תאורה נקודתית באזורים ספציפיים, כמו משטח, או אי המטבח. תאורה נקודתית יכולה לעזור להאיר את המטבח בצורה מדויקת יותר, ולהפוך אותו לנוח יותר לעבודה.
תאורה דקורטיבית תוסיף עניין ועומק למטבח. אפשר להשתמש במנורות תלויות או מנורות קיר.

פריטי ריהוט מותאמים – כדאי לעצב מטבח קטן בפריטי פונקציונליים, כמו דלתות הזזה בארונות במקום דלתות שנפתחות לחלל המטבח, שימוש בידיות מובנות לארונות ולמגרות, המחליפות את הידיות הבולטות, שימוש בשולחן אי שניתן לקפל חלק ממנו ולהשתמש בו רק בעת הצורך, שימוש בדלפק  נייד ועוד.

מכשירי חשמל – במטבח קטן חשוב לצמצם עד למינימום את האביזרים העומדים על השיש ומשטח העבודה. כדאי לבחור במכשיר חשמל רב תכליתיים, כמו מיקרוגל משולב או תנור אדים משולב, שהם למעשה שתי שיטות בישול באחת. או תנור  מפוצל שאפשר לאפות בו בטמפרטורות שונות; כיריים אינדוקציה או ברז מים חכם שמספק מים רותחים, מים קרים וסודה, וחוסך את מרומו של מתקן בר המים על השיש. בחירת מדיח צר ברוחב של 45 ס"מ.

ריצוף  – מומלץ לבחור בריצוף בהיר. ריצוף בהיר יוצר  תחושה של מרחב בחלל קטן;  כדאי לבחור אריחים גדולים , שאף הם מעניקים תחושה של מרחב; להימנע מריצוף עם דפוסים או מרקמים חזקים; לבחור בריצוף עם מרקם חלק, שמעניק אשליה ויזואלית של גודל.

מתקן לייבוש כלים – מתקן לייבוש כלים תופס שטח גדול ממשטח העבודה, במטבח קטן כדאי לרכוש מתקן שמתלבש על הכיור, וחוסך מקום יקר.

 פחות זה יותר  – ריבוי פריטים על משטח השיש יתפוס מקום רב בשטח הקטן, יעמיס על החלל ויגרום למטבח להיראות לא מסודר. . מכלי סוכר, תה וקפה מומלץ לאחסן בארונות, ולצמצם עד למינימום את הפריטים שעל השיש, הרחק מטווח הראייה.

מכיוון שהממדים של מטבח קטן מוגבלים, משימת העיצוב בתוך גבולות מרחביים אלה דורשת תכנון מוקפד ושלל רעיונות חדשניים לניצול מקסימלי של חלל המטבח. נציין כי בשנים האחרונות גם הטכנולוגיה מגיעה אלינו למטבח עם שלל אביזרים מותאמים לניצול מקסימלי של חללים כגון מתקנים נשלפים, מתקני פינה החכמים ועד מערכות גז נשלפות, השמיים הם הגבול.

Back to top button