חדשות הארץמבזקים

"הגיע הזמן לדבר על זה": לראשונה בישראל – 'לוחמים בסלון'

עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) ורשת חוויות מזמינים את תושבי רחובות להירשם ולהשתתף במפגש המרגש. את המיזם יזם תלמיד כיתה י"ב בישיבת בני עקיבא הדרום בעיר, אורי גולדרייך, בן 16, כחלק מהשתתפותו בתוכנית פיתוח מנהיגות של LEAD. אחיו הגדול של אורי מתמודד עם פוסט טראומה צבאית, בעקבות התקלות עם מחבלים על גבול מצרים בשנת 2012. אורי מקדיש את הפרויקט לזכרו של רב טוראי נתנאל יהלומי ז"ל, שנפל בגבורה בהתקלות המחבלים שבה היה אחיו.

אמיתי כהן, סגן ראש העיר, יו"ר רשת חוויות, החליט לאמץ את המיזם ונרתם לארח את המפגש הראשון. כהן מספר כי אביו, היה טנקיסט בכוח נתי שנלחמו במלחמת יום כיפור: "החיבור בין מהות המיזם לבין החיים בצל אב שלחם במלחמה האיומה, שממנה רבים וטובים לא שבו הביתה, חידד עבורי את המשמעות של ההתמודדות היום יום וההשלכות של הלחימה על המשך חייהם של חיילי צה"ל. לצערנו, המודעות בחברה לאותם יוצאי צבא שסוחבים עמם פוסט טראומה היא מאוד מינורית, אנחנו לא באמת מכירים ומבינים את המשמעות, עד ששומעים לדאבוני על מקרים קשים של אנשים שמבקשים לשים סוף לחייהם, רק אז הנושא עולה לסדר היום הציבורי".

עוד לדבריו, "אורי מנגיש לציבור וליוצאי הצבא את היכולת להשמיע ולשמוע, לדבר על זה, שזאת התחלה חשובה ליצירת שיח ולהעלאת המודעות, כך שנוכל להכיל, לחבק ולהיות ערניים לאותם "פצועים שקופים" שלחמו על הגנת המולדת, וכעת זקוקים לתמיכת החברה הישראלית וקהילה. אני מאמין שמכאן יחל שינוי ונצליח להניע עוד פעולות רבות שיעטפו אותם ויסיעו בהתמודדות עם המשך החיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הפרויקט מתקיימות הרצאות בסלון של בית מארח עם אנשים שבאים להקשיב לסיפורו של אדם המתמודד עם טראומה מהשירות הצבאי. בתום ההרצאה יתקיים שיח עם הקהל, שיוצר חיבור משותף, המפגש מאפשר למתמודדים לשתף את סיפורם באווירה ביתית תומכת, דבר המסייע להם בתהליך ההתמודדות ועיבוד החוויות ובעיקר מעניק לאותם מתמודדים את ההרגשה שהם לא לבד. מבחינת הקהל מדובר בחשיבות לאומית, להעלאת המודעות לנושא והבנה עמוקה שמאפשרת הכלה ותמיכה.

עמותת נט"ל פועלת למעלה מ-26 שנה לטובת העלאת המודעות לנושא ומעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע מציאות החיים הביטחונית בישראל. העמותה מפעילה קו סיוע: 1800-363-363.

שובר גלים - מעצר מבוקשים - חייל לוחם - חיילים לוחמים - פעילות מבצעית
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button