מבזקיםמשפטי/פלילי

"מסלול בטוח ירוק": כ-1.3 מיליארד ש"ח ומעל 1,200 אקדחים נתפסו

בהנחיית השר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר ומפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, משטרת ישראל ממשיכה במאבק נחוש ובלתי מתפשר בתופעת האלימות והפשיעה ברחוב הערבי במסגרת מבצע ׳מסלול בטוח ירוק׳.

במסגרת המבצע פוצחו 80 יעדים שהוגדרו מחוללי פשיעה מרכזיים בסכסוכים המדממים שברחוב הערבי ונגדם הוגשו כתבי אישום על ידי הפרקליטות וחטיבת התביעות של המשטרה, 64 מהם נעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

השבוע ולראשונה מאז החל מבצע ׳מסלול בטוח ירוק׳, חצה מספר המעצרים את רף אלף המעצרים והוא מסתכם ב-1,063 מעצרים רק במסגרת המבצע. כמו כן בוצעו 855 חיפושים ובוצעו 103 אירועי ׳מניפה׳ שבהם משטרת ישראל משלבת זרועות יחד עם גופי אכיפה נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת המאבק בפשיעה הכלכלית נתפסו מאז תחילת השנה:
– 532 כלי רכב
– 336 נכסים נדל״ן וקרקעות
– 25 נשפ״ים טופלו

בסך הכל נתפסו כ-1.3 מיליארד שקלים לשם חילוט עתידי. בד בבד פוצחו 8 תחנות דלק וגז פיראטיות. תחנות אלה שימשו כמקור הכנסה לארגוני הפשיעה , זיהמו את הסביבה וסיכנו חיי אדם רבים. בשמונת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 1,758 אירועים של תפיסת אמל״ח ונשק לא חוקי.

חלק מהפריטים שנתפסו:
– 1,219 אקדחים
– 207 רובים
– כלי נשק לא תקני 476
– חיקוי נשק 1,423
– רובה צייד 54
– רימונים מסוג שונים 436
– מטעני חבלה 195
– כוורות זיקוקין 3,646
– תחמושת מסוגים שונים 159,195

< מתחילת השנה סיכלה משטרת ישראל כ-60 אירועים של מעשי רצח וירי מתוכננים. בחלק מהאירועים נתפסו עבריינים עם כדור בקנה ממש בדרך לבצע חיסול , בכך מנעה משטרת ישראל קטילת חייהם של עשרות בני אדם. ראש מת״מ בחטיבת המודיעין נצ״מ שמואל שרביט: ״הנתונים שעולים כאן מצביעים על קו נחוש ובלתי מתפשר שמובילה משטרת ישראל ומשמר הגבול בהתאם למדינות השר לביטחון לאומי ומפכ״ל המשטרה, נגד מחוללי הפשיעה המרכזיים ברחוב הערבי. כך למשל תפיסות הנשק הרבות מונעות ומסכלות מידי יום קטילת חיים ומונעות את הגעת האמל״ח הלא חוקי לידיים עויינות במישור הפלילי והפעילות החבלנית העוינת. נמשיך בקו הנחוש במטרה להביא לסיכול כל אירוע של אלימות יזומה לצד יד קשה נגד סוחרי האמל״ח והכל באפס סובלנות לעיסוק בפלילים״. [caption id="attachment_679566" align="aligncenter" width="500"]

תפיסה - אמל"ח - נשק - אקדחים אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה[/caption]

Back to top button