מבזקיםפוליטי / מדיני

"מי שנאלץ לפתוח בירי כי היה בסכנת חיים – אנחנו נותנים לו גב"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נשא דברים לפני זמן קצר (ראשון) במהלך סיור שערך בדרום תל אביב עם השר יצחק וסרלאוף, יממה לאחר הפרעות הקשות בדרום העיר על ידי המסתננים.

בפתח דבריו אמר: "באתי לכאן עם השר וסרלאוף, קודם כל כדי לאחל החלמה מהירה לשוטרים, כמובן גם כדי להגיד לשוטרים שלנו, ללוחמים, מי שזרקו עליו אבנים, סלעים ונאלץ להגן על עצמו – אנחנו נותנים לו גב. מי שנאלץ לפתוח בירי כי היה בסכנת חיים – אנחנו נותנים לו גב."

עוד אמר: "אני מרוצה מזה שוועדת שרים קיבלה את הבקשה שלי ואנחנו הולכים כרגע למסלול מנהלי גם עם הפורעים שנעצרו וגם עם הפורעים שעוד ייעצרו. אני סומך על מפכ"ל המשטרה שאמר בצורה מפורשת שיהיו עוד מעצרים, אני חושב שכל מי שפרע כאן חוק, צריך להעצר, צריך להיכלא, ולא סתם לשבת בבית מעצר, צריך לשבת בלי זמן מוגבל עד שייצא מכאן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "הם לא צריכים להיות כאן, זה לא המקום שלהם, אני מזכיר לכם דבר אחד. אנחנו התרענו על המציאות הזאת במשך שנים רבות, אני שמח שיש לנו הזדמנות לתקן ובאמת לשנות את כל המציאות הזאת. המסלול המנהלי, המעצרים של המסלול המנהלי זה מעצרים עם רף ראיות נמוך, זה גם על עבירות קלות, אבל זה מסלול שיכניס אותם לבית מעצר, למתקן שהייה, עד שיגורשו. התנגדתי למעצרים מנהליים של אזרחי ישראל שמקשקשים גרפיטי על הכביש או פוגעים ברכוש, אני בוודאי בעד מעצרים מנהליים של מי שמנסה לרצוח שוטרים. הם לא שוהים חוקיים, הם לא צריכים להיות כאן. הכי מקומם שחלקם תומכי משטר, אז מה הן עושים כאן? אבל גם אלה שהם לא תומכי משטר, לא צריכים להיות כאן. אני שמח שוועדת השרים אימצה הרבה מאוד מהבקשות שלי, אני חושב שזה נדרש."

צילום: דוברות השר לבטחון לאומי

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר במהלך הסיור: "אנחנו זועקים את זה כבר שנים, ומה שראינו כאן במהלך השבת זה רק הפרומו למה שעלול להיות כאן, אם לא נוציא אותם בהקדם. ביום ראשון הבא בשבוע הבא אנחנו נעביר החלטת ממשלה לטובת תושבי דרום תל אביב, לטובת אותן שכונות מוכות מסתננים, לחזק את החוסן הקהילתי, לחזק את השכונות, לחזק את הקשישים, את האזרחים הוותיקים, לחזק את הצעירי ולהביא איכות חיים טובה לכל האזרחים."

"מעבר לכך אנחנו מקדמים את החלטת הממשלה, באיגום משאבים ותיכלול נקצה עשרות מיליוני שקלים. בצוות השרים שהתכנס הבוקר המשרד שלי נתן תוספת של 20 מיליון שקלים שהיו חסרים לרשות האוכלוסין לאותה יחידה שאחראית על העברה מרצון של אותם מסתננים שרוצים לעזוב, ועובדת מאוד יפה כבר מתחילת השנה. כמעט 2500 מסתננים עזבו מרצון". הוסיף וסרלאוף.

ארכיון. איתמר בן גביר באביתר. צילום: ללא קרדיט

Back to top button