מבזקיםמשפטי/פלילי

מח"ש לא תערער על זיכוי השוטר שירה באיאד אל חאלק

בחודשים האחרונים התחולל מאבק של ארגוני שמאל בדרישה לערער על ההחלטה לזכות את השוטר, שירה בטעות במתמודד הנפש איאד אלחלק בהלך מרדף אחר חשודים. כזכור איאד אחלק נורה באזור שער שכם בירושלים כאשר השוטר שירה בו זעק לעברו "זרוק את הנשק".

מדובר היה בימים מתוחים ביותר בהם אירעו פיגועים רבים והשוטר חשב בטעות שמדובר במחבל. בהכרעת הדין כתבה שופטת  בית המשפט המחוזי חנה לומפ  "השוטר נקלע לסיטואציה סבוכה: מדובר באזור שידע פיגועים רבים, והנאשם הצטרף לאירוע לאחר שאיאד זוכה כבר כמחבל חמוש. הוא טעה טעות כנה שעליה היצר. הוא לא ידע שאיאד היה אדם תמים ובעל צרכים מיוחדים".

מיד לאחר זיכוי השוטר החלט ארגוני שמאל קיצוני רבים ועוד בקמפיין ענק בדרישה מפרקליט המדינה לערער על ההחלטה. במסגרת הקמפיין אירעו הפגנות מול פרקליטות המדינה, עצומות, סרטונים ושלטי חוצות בירושלים ותל אביב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות כך פנה ארגון זכויות האדם בצלמו שי גליק לפרקליט המדינה בדרישה לא להיכנע לקמפיין השמאל הקיצוני במכתבו לפרקליט המדינה הוא כתב בין היתר: "נדגיש ונאמר אין כל חולק על הטרגדיה העצומה שקרתה. אולם לטעון שזה בכלל שהוא פלסטיני זה שקר גמור. בשנים האחרונות כוחות הביטחון הרגו בטעות כמה אנשים עם מחלות נפש ואוטיזם .כולם יהודים. מדובר בטר גדיה אומללה וקשה. יחד עם זאת השוטר לא קם בבוקר במטרה להרוג חפים מפשע הוא היה משוכנע במאה אחוז שזה מחבל. ניתן לראות גם כחלק מהקמפיין האגרסיבי ארגון נוסף שממומן מחו"ל בשם עומדים ביחד
העלה סרטון מרגש ביותר על מותו של איאד. גם בסרטון עצמו הם מודים. השוטר צעק לעבר איאד "זרוק את הנשק" דהיינו גם הם מודים שהשוטר ירה בו לא כי הוא פלסטיני אלא כי היה משוכנע במאה אחוז שהוא מחבל."

עוד כתבו: "אנחנו נמצאים במצב מלחמה, מי שאשם בזה זה הצד הפלסטיני במאה אחוז. שהחליט להפוך את המקום מאזור שוק לזירת קרב. ערעור נגדו יפגע בבטחון השוטרים ובלחימה בטרור. ואכן היום הודיע לו פרקליט המדינה במכתב רשמי שלא יוגש ערעור לאחר בחינה מעמיקה בפרקליטות המדינה שבסיומה הגיעו למסקנה שאין היתכנות משפטית לערעור.  וכמובן ההחלטה התקבלה מסיבות מקצועיות בלבד."

שי גליק מנכ"ל בצלמו שפנה לפרקליטות המדינה בבקשה לא להגיש ערעור מסר: "אני מברך על ההחלטה הנכונה והמוסרית. אכן נעשתה כאן טרגדיה נוראית, אולם אנחנו במצב מלחמה ובמלחמה קוראות טרגדיות. מי שאשם במותו של איאד אלחלק זה המחבלים שבוחרים שוב ושוב לבוא לשער שכם במטרה לרצוח שוטרים ואזרחים . אני מחזק את ידי הלוחם שפעל מתוך הגנה עצמית ודאגה לחיי אזרחי ישראל ומשתתף בצער משפחת אלחלק."

משטרה - שוטר - שוטרת
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button