מבזקיםפוליטי / מדיני

"מצפים מגרמניה לתמוך בישראל מול התוקפנות האיראנית"

אמש (שני), המריא שר הכלכלה ניר ברקת לגרמניה בראש משלחת של 14 חברות ישראליות, אותן יוביל בביקורו בגרמניה. בין היתר יפתח השר את הביתן הישראלי הלאומי בתערוכת הרכב IAA וייפגש עם בכירים בממשלה הגרמנית.

מדברי השר ניר ברקת: ״אני יוצא בשם מדינת ישראל לביקור רשמי חשוב בגרמניה, שותפה אסטרטגית של ישראל בתחומי החוץ, הביטחון והכלכלה, במטרה לחזק את הקשרים בינינו ולרתום את ממשלת גרמניה במאבק שלנו נגד התוקפנות של מדינת הטרור איראן. גרמניה היא הכלכלה הגדולה באירופה והחמישית בגודלה בעולם. כבר כיום אנו נהנים מקשרי מסחר וכלכלה מצוינים אשר ניתן וצריך להרחיבם באמצעות צירוף חברות ישראליות נוספות למעגל הייצוא לאירופה בכלל ולגרמניה בפרט."

"במסגרת הביקור אייצג את ממשלת ישראל בטקס לציון 51 שנים לטבח הנורא של חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת מינכן. נתייחד עם זכרם של הקורבנות כאשר מדינת ישראל כיום, 51 שנה לאחר האסון, מובילה את העולם בתחומים רבים של חדשנות, יוזמה והצלחה כלכלית לצד הצלחות ספורטיביות. מי שביקש לגדוע את הצלחותיה של ישראל על הבימה הבינלאומית נכשל אז, נכשל היום ויכשל בעתיד בזכות המצוינות וההישגיות של מיליוני ישראלים״. הוסיף ברקת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביקורו של השר ברקת, המלווה במשלחת עסקית של 14 חברות ישראליות, יימשך 4 ימים. במסגרת הביקור יפתח השר בטקס חגיגי את הביתן הלאומי הישראלי בתערוכת המוביליטי הגדולה בגרמניה- ה-IAA. במסגרת התערוכה השר יסייר בין החברות המציגות וייפגש עם בכירי חברות גרמניות מובילות בתחום.

השר יסייר בתעשייה הגרמנית ויקיים פגישות רשמיות עם נציגי חברות מובילות בגרמניה ביניהן BMW, ויקיים שיחות עם משקיעים גרמניים, ומנכ"לים בתעשייה. השר ייפגש עם חברת הרכבות הלאומית של גרמניה במטה החברה בברלין ויקיים עם נציגיה דיון מקצועי.

כמו כן ייפגש השר עם גורמי ממשל גרמניים ביניהם בכירים בממשלת בוואריה, יבקר בבית הפרלמנט הגרמני (הבונדסטאג) וייפגש עם וועדת הכלכלה האחראית על כל ההיבטים של טכנולוגיה, מדיניות התעשייה ו-SME’s יחד עם השוק הפנים-אירופי, סוגיות סחר חוץ והשקעות וסוגיות של תחרות גלובלית. במסגרת הביקור יבקר השר גם באנדרטת השואה בברלין, וישתתף בטקס לציון 51 שנים לאסון חללי אולימפיאדת מינכן.

דני דנון - ניר ברקת - טלי גוטליב
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

Back to top button