חדשות הארץמבזקים

תושבי רמלה סיפרו: שכנים ערבים אמרו לנו היטלר היה צריך לעשות מכם סבון

ביוזמת חבר הכנסת צבי סוכות נערך היום (רביעי) דיון בועדה לביטחון לאומי בכנסת על המצב הביטחוני בעיר רמלה. נועם והודיה גליק, תושבי העיר סיפרו על קריאות השכנים הערבים לעבר שכניהם היהודים: "היטלר היה צריך לעשות מכם סבון"

לאחר שלפני כחודשיים התקיימו מספר אירועי ירי חמורים ברמלה באותו שבוע, הגיש חבר הכנסת צבי סוכות ליושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, בקשה לדיון מהיר בנושא בוועדה לביטחון לאומי. במכתב ששלח פורטו אירועי הירי ונכתב "נוכח תכיפות ותדירות אירועי הירי לאורך השנה בעיר רמלה, ובפרט בסוף שבוע האחרון, אבקש לקיים דיון מהיר בוועדה ביטחון לאומי".

לאחר שהבקשה אושרה, הבוקר (רביעי) התקיים הדיון בועדה בהשתתפות גורמי אכיפה בעיר, נציגי עמותת ערי ישראל, מנהלת שכונת עמישב, הראל שוהם מועמד לראשות העיר, משפחת גליק שהתוקפה בחצר ביתה ותושבים נוספים. המשתתפים בדיון תיארו את המציאות ברמלה בחודשים האחרונים, והסבירו כי בעיר ישנה בעיה של ירי חי ברחובות, ירי זיקוקים, חתונות פיראטיות, פלישות בתים על שטח ציבורי שלא מטופלות, נסיעה פרועה, יחס המשטרה לפשיעה ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נועם והודיה גליק שביתם נופץ בסוף השבוע סיפרו על איומים מצד שכניהם הערבים וסיפרו: "ערבים:קראו לעברנו: היטלר היה צריך לעשות מכם סבון". חבר הכנסת סוכות, יוזם הדיון, הציע מספר פתרונות בהם תוספת של כוח אדם מוגבר של שוטרים ונידות טיפול משמעותי של העיריה והמשטרה בפלישות, בחינת ביטול חתונות בשטח הבתים- כפי שקיים בלוד, אכיפה משטרתית משמעותית בנושא הזיקוקים, הקמת מחסומים משטרתיים וחיפוש ברכבים, בעיקר בזמן חודש הרמדאן, ובמהלך חיפושים ופשיטות על בתים עם חשד להמצאות נשק.

כמו כן העלה חבר הכנסת סוכות את הדאגה לרווחתם הנפשית של התושבים ויבחן סיוע דרך מרכזי חוסן. בראשית השבוע ביצע חבר הכנסת סוכות ביקור מקדים ברמלה וביקר בבית משפחה שביתה ונופץ על ידי פורעים ערבים, בסוף השבוע האחרון ואמר: "את האבא נועם אני מכיר שנים, ותאמינו – ציונות זה הוא. קצין במיל' עם לב טוב בלי גבול שמצא את מיטת בנו מלאה ברסיסי זכוכית".

לאחר הדיון אמר חבר הכנסת סוכות: "קיימנו היום בכנסת דיון קריטי לביטחון האישי של כל אחד ואחד מתושבי רמלה, העלינו בעיות וכשלים חמורים וכן הצעות מעשיות לפיתרון. נמשיך לעקוב ולפעול למען ביטחון התושבים"

ח"כ סוכות -- דיון - רמלה
צילום: ערוץ הכנסת
צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button