חדשות הארץמבזקים

ארגוני המחאה נגד יו"ר הכנסת: "הדמוקרטיה לא תקבל בהכנעה את רמיסתה"

ארגוני המחאה נגד המהכפה המשפטית תקפו לפני זמן קצר (רביעי) את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בעקבות הצהרתו הארוכה בה תקף את בג"ץ וטען שאין לו הסמכות לפסול או לשנות חקיקת יסוד.

כוח קפלן הגיב ליו"ר הכנסת אוחנה: "מדובר באיום מאפיוזי על בית המשפט ערב הדיונים נגד ניסיון ההפיכה. אוחנה, במופע אימים שמזכיר את נתניהו על מדרגות בית המשפט, מנסה כעת לפנות באיומים את הדרך ל D-9 של נתניהו ולוין. נזכיר גם כעת לאוחנה, שאת זכויותיו ומשפחתו קיבל מבג"צ, שבמדינה דמוקרטית ישנה הפרדת רשויות שבה הפרלמנט והממשלה מצייתים לפסיקות בית המשפט ומי שאינם מצייתים הם עבריינים. עצוב שיו"ר הכנסת מדיח את הפרלמנט שבראשותו הוא עומד לעבריינות".

מטה המאבק חופשי בארצנו (ארגוני המחאה) מסרו: "הדמוקרטיה לא תקבל בהכנעה את רמיסתה. אתם לא מפחידים אותנו. הצהרתו העבריינית של אמיר אוחנה לא מותירה מקום לספק: ראשי המאפייה שלחו את אחד החיילים לאיים על בית המשפט לקראת הדיונים בבג"ץ. נתניהו, לוין, אוחנה, בן גביר ושאר מחריבי הארץ – אתם לא מפחידים אותנו. אם תעזו להוביל את ישראל למשבר חוקתי, מיליוני אזרחים יתייצבו מאחורי ראשי מערכות הביטחון ושומרי הסף ויגנו בנחישות על הדמוקרטיה הישראלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מכון זולת הגיב לנאום אוחנה: "יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הוא האחרון שיכול לתת עצות למישהו בנושאי חוקיות כמו שהשרה מירי רגב האחרונה שיכולה לתת עצות בתחבורה לאחר שתועדה צועקת על נהגה 'תיסע!' בעת שעמדו אנשים לפני רכבה. השר לביטחון הפנים לשעבר, אמיר אוחנה, הורה לשב"ס להימנע מחיסון אסירים נגד קורונה עד לקבלת אישורו האישי ובהתאם להתקדמות קצב החיסונים בקרב הציבור הכללי, וזאת בהתעלמות מהנחיית היועץ המשפטי לממשלה ולמרות סכנת ההדבקה ההמונית במתקני הכליאה. בראיון לישראל היום יועמ"שית השב"ס סיפרה, 'מעולם לא אמרתי לנבחר ציבור שהחלטתו אינה חוקית ודגל שחור מתנוסס מעליה, עד לפעם ההיא'. הרכב השופטים בבג"ץ קבע שהחלטת השר אוחנה הייתה 'חסרת סמכות ולא חוקית' וכי 'עצם העובדה שהמשיב הוא נבחר ציבור אין בה כדי לקנות לו סמכות לנהוג כרצונו, בניגוד לחוק'".

‏1340 יוצאי המ"מ (מערך המבצעים המיוחדים באמ"ן) הוציאו הודעה מטעמם: ‏"יו"ר הכנסת הודיע כרגע מפורשות שלא יכבד פסיקת בג"צ, ברוח המפקד נתניהו. אנו יודעים בוודאות: ממשלה שלא תציית לבג"צ תמצא את עצמה למחרת בבוקר בלי צבא, בלי שב"כ ובלי מוסד".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה לדברי יו"ר הכנסת: "יו"ר הכנסת דורש מבג"ץ להכיר במגבלותיו, אולם הוא עצמו אינו מכיר את ערכי הדמוקרטיה, אשר בשמם הוא מתיימר לדבר. אין דמוקרטיה בלי איזונים ובלמים, ואם אוחנה רוצה להיות יושב ראש בית נבחרים שמשמש בובה של המשטר הוא מוזמן להגר לטורקיה או הונגריה. אם אוחנה לא יכבד את הכרעת בג"ץ, שיתכבד ויפנה את מקומו למי שכן מבין איך עובדת דמוקרטיה".

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדברי יו"ר הכנסת: "מי שאומר שרוצה להגיע להסכמות שישמרו על שלטון החוק בבוקר – לא יכול לאיים לפרק אותו בערב. האמירה של יו"ר הכנסת שלא יקבל פסיקת בית משפט 'בהכנעה', היא מבוא לאנרכיה. נתניהו חייב להתנער ממנה, אחרת מדינת ישראל תגלוש למדרון מסוכן".

צומת כרכור- מחאה - מפגינים
ארכיון. צילום: עמוס גיל

 

Back to top button