חדשות חוץמבזקים

אסון במרוקו: לפחות 632 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה בדרום-מערב המדינה

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.9 פקדה הלילה את דרום-מערב מרוקו וגבתה את חייהם של לפחות 632 בני אדם.

האסון אירע הלילה (בין שישי לשבת) בשעה 23:11 שעון מרוקו (בישראל- 01:11) שהורגשה היטב בערים הגדולות במדינה קזבלנקה ורבאט. כתוצאה מרעידת האדמה, שעל פי עדויות של תושבים מקומיים נמשכה כדקה וחצי, מבנים קרסו ולפחות 329 בני אדם נפצעו.

במשרד החוץ עדכנו הבוקר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעידת האדמה, "משרד החוץ, המחלקה לישראלים בחו"ל ומרכז מצב כמו גם הנציגות הישראלית ברבאט עוקבים אחר ההתפתחויות וממשיכים לפעול ליצירת קשר עם כלל הישראלים הנמצאים במדינה ולוודא את שלומם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר ממשרד החוץ כי "לא ידוע על ישראלים שנפגעו, אין כרגע מנותקי קשר. מי שידענו עליהם יצר קשר. מדובר על מספר ישראלים ויהודים מצרפת שהגיעו לאחת העיירות לקראת החגים, לכל הנציגים שלום. אחד הנציגים שממוקם שם סיפר על סדקים בבית, אך אף אחד לא נפגע".

כמו כן, בעקבות רעידת האדמה הכבדה שפקדה את מרוקו, הנחה שר החוץ אלי כהן לבחון מול השלטונות במדינה אפשרויות למתן סיוע הומניטרי ולשלוח משלחת חילוץ לפי הצורך.

עקב אסון רעידת האדמה במרוקו, כלל ביטוח ופיננסים וחברת החילוץ שלה ‘מגן איתור וחילוץ׳ הודיעו כי הם עוקבים אחר האירוע ונפתח מוקד חירום מיוחד להערכות ולמתן מענה לכלל מבוטחי החברה בטלפון שמספרו 972-3-5783050+.

חברת כלל הוסיפה כי היא מצויה בקשר רציף עם מבוטחיה, ושלחה הודעות sms לכלל המבוטחים השוהים באזור, בצירוף הנחיות בטיחות וכללי התנהגות לשמירה בטחונם במקרה של רעידת אדמה, מטעם חברת החילוץ שלה, מגן איתור וחילוץ.

על פי הנחיות החברה:

1. נסו קודם כל להישאר במקום יציב ולהיאחז במה שסמוך אליכם. אין לנסות לרוץ במידה שהבניין זז.
2. לצאת החוצה אם מתאפשר- שטח פתוח הכי בטוח
3. במידה שלא ניתן לצאת לשטח בטוח, יש לשאוף להגיע לחדר המדרגות של הבניין.
4. רק במידה שלא ניתן לצאת כלל מהדירה, יש להשתטח ליד רהיט כבד ומסיבי, ולחכות עד סיום הרעידה.

לאחר רעידת האדמה יש לצאת החוצה ולהמתין להנחיות מהרשויות.

חברת כלל קוראת לכולם להישמע להנחיות, ולהישאר במקום בטוח.

מלשכת שר הביטחון נמסר: "בעקבות רעידת האדמה שהכתה הלילה במרוקו, שר הביטחון יואב גלנט הנחה את צה״ל ומשרד הביטחון להערך מיידית למתן סיוע חירום באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף."

בלשכת ראש הממשלה פרסמו הודעה דומה ובה נמסר כי "בעקבות אסון רעידת האדמה במרוקו, הנחה ראש הממשלה נתניהו את כלל המשרדים והכוחות לסייע ככל שיידרש לעם המרוקאי, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור. ראש הממשלה מסר כי עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש."

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר תנחומים לבני העם במרוקו נוכח האסון שפקד את המדינה: "שולח תנחומים חמים לעם המרוקאי על מספר שובר לב של הרוגים באסון רעידת האדמה הלילה. התמונות הקשות של הרס בערים היפות של מרוקו מלמדות על גודל האסון. מדינת ישראל מתייצבת לצידכם ותסייע בכל מה שניתן."

בעקבות רעידת האדמה במרוקו מגן דוד אדום מתארגן לסיוע לכוחות ההצלה המרוקנים – נציגי מד"א מתארגנים ואמורים לצאת בשעות הקרובות עם משלחות משרד הבריאות וצה"ל.

בעקבות רעידת האדמה החזקה שהכתה הלילה במרוקו, פנה הבוקר (שבת) מנכ"ל מד"א, אלי בין, לנשיא הסהר האדום המרוקני, בהצעה לסיוע רפואי והומניטרי לאוכלוסייה שנפגעה והושפעה מהרעידה.

עוד במכתב הביע מנכ"ל מד"א הערכה רבה לכוחות הסהר האדום המרוקאים, "אנו עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות. ליבנו אתכם ועם אלו שאיבדו את יקיריהם. אנו בטוחים כי הניסיון, היכולת והמסירות של הסהר האדום יהוו גורם מפתח להצלחת מאמצי הסיוע ההומנטריים. הנהגת מד"א, עובדיו ומתנדביו עוקבים בהערכה אחר המענה היעיל שמעניקים הכוחות", כתב אלי בין. "היה בטוח בקשרי הידידות בנינו וראה בפנייתי זו כהזדמנות שלי להציע כל סיוע במידה ותמצאו לנכון", סיכם מנכ"ל מד"א את מכתבו.

"מדובר ברעידת אדמה משמעותית שמחייבת מענה בקנה מידה רחב ושיתוף פעולה בין מספר רב של ארגונים" אומר מנכ"ל מד"א אלי בין "ואנו ערוכים להוציא משלחת סיוע במידה ונתבקש".

Back to top button