חדשות הארץמבזקים

ד"ר היימן: "רעידות אדמה בגודל הזה נדירות יחסית, אך לא בלתי צפויות"

ד"ר אריאל היימן, גיאולוג וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי inss התייחס היום (שבת) לרעידת האדמה החזקה שפקדה את מרוקו וגרמה למאות הרוגים ופצועים והדגיש כי "מספר ההרוגים ברעידת האדמה צפוי לעלות".

לדבריו, "מאז תחילת המאה ה- 20 לא הייתה רעידת אדמה בסדר גודל כזה באזור הספציפי הזה. מדובר באסון כבד אך מימדיו לא יגיעו לאלו של רעידת האדמה בתורכיה שהייתה חזקה בהרבה והתרחשה באזור שמיושב בצפיפות רבה יותר".

ד"ר היימן מסביר כי "רעידת הארמה שהתרחשה לפנות בוקר פגעה באזור כפרי, בהרי האטלס שבמרוקו, הרים שנוצרו וממשיכים להתרומם, כתוצאה מהלחיצה הנגרמת מההתנגשות של הלוח האפריקאי בלוח האירופי. תופעה זו מביאה לסגירת הים התיכון, בקצב של 2.5 ס"מ בשנה. רעידות אדמה בגודל הזה באזור זה נדירות יחסית, אך לא בלתי צפויות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר היימן מציין כי "מאז תחילת המאה העשרים, לא הייתה אף רעידה בגודל שכזה ברדיוס של 500 ק"מ מרעידה זו. הרעידה התרחשה בעומק רדוד, באזור בו הבניה היא בעיקרה בבלוקים ולכן המבנים נוטים להתמוטט בקלות. יחד עם זאת, מכיוון שהנזק המשמעותי קרה באזור כפרי מספר המבנים הגבוהים נמוך. עד כה דווח על מאות רבות של הרוגים, מספר הצפוי לעלות במהלך הימים הבאים, כשתתברר עוצמת הנזק האמיתית."

"להערכתי" הוא הוסיף, "מספר ההרוגים יעמוד על אלפים רבים, אך לא יגיע לגודל הנזק בנפש וברכוש שנגרם ברעידה שהתרחשה לפני מספר חודשים בתורכיה שהייתה חזקה בהרבה, והתרחשה באזור מיושב בצפיפות גדולה יותר".

Back to top button