מבזקיםפוליטי / מדיני

מנהיגי ישראל שולחים תנחומים למרוקו: "ישראל נכונה לסייע כפי שיידרש"

רעידת אדמה עוצמתית הכתה הלילה (שבת) במרכז מרוקו סמוך לעיר מרקש. מניין ההרוגים הנו לפחות 1,037. 1,204 איש נפצעו, ביניהם 721 במצב קשה. משלחת ישראלית של פיקוד העורף ומתנדבי זק"א יצאו בשעות הקרובות לסייע ולטפל בנפגעים והנעדרים.

לאור האירוע הקשה מנשוא הזה, מנהיגי ישראל שלחו את תנחומיהם לעם המרוקאי והציעו לסייע ככל שיידרש.

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב: "ליבנו עם העם במרוקו בשעה קשה זו. בשם העם בישראל אני שולח תנחומים כנים למלך מרוקו מוחמד השישי ולעם המרוקאי על אובדן החיים הנורא שהביאה עימה רעידת האדמה הקשה שאירעה אמש, ומתפלל לשלום הפצועים. מדינת ישראל נכונה לסייע כפי שיידרש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר: "אני מבקש לחזק את העם המרוקאי בעקבות רעידת האדמה ההרסנית שגבתה את חייהם של מעל לאלף קורבנות. עמדתי בקשר במהלך היום עם עמיתיי בממשל במרוקו, שפועלים לנהל את האירוע, ואמרתי להם כי בשעה הזו, עם ישראל כולו עומד לצד ידידינו המרוקאים ואין לי ספק שמדינת ישראל תעשה את כל מה שניתן על מנת לסייע למאמצי החילוץ ולהצלת חיים. תנחומיי הכנים למשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון הכבד, ותפילותיי לשלום הפצועים ולחילוצם המהיר של הלכודים".

שרת התחבורה ומירי רגב שוחחה עם מקבילה, שר התחבורה של מרוקו, מר מוחמד עבדלג'אלי. השרה אמרה: "ישראל תעמוד לצידה של מרוקו, ותסייע בכל הנדרש על מנת להתגבר על האסון הנורא, בין העם היהודי למרוקאי קיימת ידידות אמת וקשר עמוק רב שנים".

השרה הציעה את עזרת גורמי המקצוע של משרד התחבורה על כל אגפיו, בים, באוויר וביבשה. השרה ביקשה למסור את תנחומיה למלך ולעם המרוקאי בשעתם הקשה, וכן איחולי החלמה לפצועים והדגישה כי מדינת ישראל עומדת לצד מרוקו, ונכונה לסייע ככל שידרש. שר התחבורה המרוקאי הודה לשרה על השיחה והמילים החמות, הצדדים סיכמו להתעדכן בהמשך לגבי הצוותים שיצאו לעזרה ממדינת ישראל למרוקו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "במהלך השבת קיבלתי בצער רב את הידיעה על רעש האדמה במרוקו, על מאות ההרוגים באסון הנורא ועל המוני נעדרים בהם גם יהודים. מיד הנחיתי את שירותי הכבאות וההצלה שתחת סמכותי – להוציא משלחת לאזור האסון, לעזור במשימות החילוץ וההצלה וללוות את מאות הישראלים הנמצאים שם כעת, שחלקם עדיין מנותקי קשר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "ביציאת השבת שמעתי על האסון הנורא שפקד את מרוקו. ממשלת ישראל תתייצב לצד מרוקו באסון ההומניטרי הנורא שפוקד את המדינה ותעמיד כל סיוע שיידרש. אני מתפלל יחד עם אזרחי ישראל למען הפצועים ולמען הלכודים ושולח תנחומים למשפחות הרבות שאיבדו את יקיריהם".

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי כתב: "הלב עם מרוקו. אחים ואחיות, משפחה. ליבנו עם העם המרוקאי ברגעים קשים אלו בעקבות רעש האדמה הנורא, שולחים ניחומים למשפחות ההרוגים ונושאים תפילה לשלום הפצועים והנעדרים. אנו בקשר ישיר עם משרד החוץ, תודה לאל תושבי אשדוד אותרו בריאים ושלמים ואנו בקשר עם אלה מהם הזקוקים לעזרתינו. בשם משפחות אשדוד, שבה קהילה גדולה של יוצאי מרוקו ומקיימת קשרים תרבותיים ענפים עם המדינה, שולחים את תקוותינו למציאת הנעדרים בחיים ולהחלמת הפצועים".

עיריית אשדוד הוארה במסר של סולידריות בין ישראל ומרוקו עם דגל מרוקו.

השר דודי אמסלם מסר: "הצטערתי לשמוע עם צאת השבת על רעידת האדמה הקשה שפקדה את מרוקו. אני כמובן משתתף בצערם הכבד של המשפחות שאיבדו את יקיריהן, מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לכל הפצועים ושולח חיבוק חם לכל העם המרוקאי. ממשלת ישראל הציעה לסייע ולעזור במאמצי החילוץ וההצלה, וכולי תקווה שהמשלחת הישראלית, אם יתאפשר לה לצאת, תצליח במשימתה".

חברת הכנסת דבי ביטון מיש עתיד כתבה בטוויטר: "אסון במרוקו. רעידת אדמה קשה בעוצמה של 6.8 פקדה את אזור מרקש. ‏שולחת את תנחומי לעם המרוקאי בשעתם הקשה ומאחלת החלמה מהירה לפצועים. ‏מדינת ישראל ערוכה לסייע במאמץ חילוץ הלכודים מההריסות ולעזור ככל שתידרש".

עיריית אשדוד - סולידריות עם מרוקו עקב רעידת האדמה
צילום: דוברות עיריית אשדוד

Back to top button