מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו תוקף: "אמירה שערורייתית – גם זילות השואה וגם הסתה פרועה לרצח"

הסערה סביב אמירתה של שקמה ברסלר לא שוככת ולפני זמן קצר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף את גינויו.

כזכור, ברסלר, אחת ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, השתתפה בכנס בנהלל וביקרה את הנשיא הרצוג וניסיונות ההידברות שהוא מקדם עם גורמים "גזענים-פאשיסטיים" לדבריה. היא אמרה "אין פשרה עם גזענות" והוסיפה: "אסור לדבר עם נאצים – בין אם הם יהודים או לא יהודים".

הבוקר היא הבינה את טעותה והתנצלה: "טעיתי בהתבטאות שלי, השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למרות זאת, בקואליציה נראה שלא קיבלו את התנצלותה והמשיכו לתקוף אותה על אמירתה. ראש הממשלה תקף: "אני מגנה בחריפות את דבריה של מובילת הפגנות השמאל, שקמה ברסלר, שהתייחסה לשרי הממשלה כאל 'נאצים'. האמירה השערורייתית הזאת היא גם זילות השואה, וגם הסתה פרועה לרצח שרי הממשלה ונבחרי ציבור. הזכות להפגין איננה הזכות להסית".

סגנית שר האוצר חברת הכנסת מיכל וולדיגרהגיבה לאמירה של ברסלר: "לעיתים אני תוהה לעצמי אם יש קו אדום שלא ייחצה, משהו שישאר בגדר טאבו. ‏שקמה ברסלר ביזתה לא רק את זכר השואה, אלא כל אדם עם שכל בראשו, עם קמצוץ של מוסר. זו לא מנהיגות, זו חרפה".

ארגון המחאה "כוח קפלן" הגיב לתגובתו של נתניהו: "מי שמוביל את ישראל לדיקטטורה חשוכה, שריסק את הכלכלה, את צבא העם, שהקים מכונת רעל ושנאה שקרעה את העם – כדאי שלא ידבר על הסתה. ההסתה של נתניהו כבר הובילה לרצח ראש ממשלה ולמאות תקיפות אלימות בחודשים האחרונים. ביבי: הרסת את המדינה – אנחנו נתקן".

מטה מאבק חופשי בארצנו גם הגיב לציוץ של נתניהו: "המסית הגדול בתולדות ישראל, אדם שמשקר כמו שהוא נושם, ראש הממשלה שייזכר לדיראון עולם כמי שדירדר את המדינה ואת צבא העם לשבר שלא היה כמותו – אתה לא תטיף לאף אדם מוסר. חברי הממשלה שלך וקרוביך מסיתים מדי יום נגד הרמטכ"ל, ראש השב"כ, קציני צה"ל ופיקוד המשטרה – ואתה שותק כמו דג. מה קרה שפתאום קפצת? אנחנו מיליוני פטריוטים שבניגוד אליך שמים את טובת המדינה לפני האינטרסים האישיים שלנו ואפילו יודעים לקחת אחריות ולהתנצל כשצריך. את כל מה שאתה הרסת, אנחנו נתקן".

מחאת המילואימניקים לנתניהו: פחדן שתוקף מנהיגה שהתנצלה

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "מר נתניהו אין בך קמצוץ מהמנהיגות והאומץ של שקמה ברסלר שמובילה את המחאה הגדולה בתולדות המדינה שאתה רוצה לרסק. ברסלר, כמצופה ממנהיגה, התנצלה על דברים. כשהבן שלך כינה את חיילי וקציני צהל, חיילי sa, שתקת, כי אתה מפחד ממנו. כשמשה מירון, שקיבל ממך משכורת, עמד עם שלטי שמאלנים בוגדים, שתקת – כי ההסתה היא דרכך".

ישיבת ממשלה - בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: חיים צח/ לע״מ

 

Back to top button