מבזקים

"ישראל נמצאת במוקד של פרויקט בינלאומי חסר תקדים"

ארה"ב והאיחוד האירופי השיקו היום (שבת) בפסגת ה-G20 בניו דלהי, פרוייקט בינלאומי חדש – שישראל חלק ממנו – פיתוח של מסדרון ספינות ורכבות חדש המחבר את הודו למזרח התיכון ולים התיכון. הפרויקט נועד להציב אתגר לכוח הכלכלי של סין באזור.

מנהיגים רבים הסכימו למזכר הבנות בנושא – כולל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וירש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שכולם לחצו ידיים סוף האירוע.

המסדרון המוצע ישתרע על פני הים הערבי מהודו לאיחוד האמירויות, ואז יחצה את ערב הסעודית, ירדן וישראל לפני חיבור לאירופה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישר: "שבוע טוב לכם אזרחי ישראל, הערב אני שמח לבשר לכם בשורה גדולה. ישראל נמצאת במוקד של פרויקט בינלאומי חסר תקדים. פרויקט שיחבר תשתיות בין אסיה לאירופה. החיבור הזה יגשים חזון רב שנים שישנה את פני המזרח התיכון, את פניה של ישראל וגם וישפיע על העולם כולו. החזון הזה מתחיל בהודו, עובר דרך איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ירדן, ישראל ומגיע לאירופה".

הוא המשיך: "אני מברך על ההודעה שנמסרה היום על ידי ארה"ב, הודו, ערב הסעודית, האיחוד האירופי, איחוד האמירויות וכן צרפת, איטליה וגרמניה. הם הודיעו על השקתו של מיזם פורץ דרך לפיתוח מסדרון כלכלי, מהודו דרך המזרח התיכון לאירופה, ואני שמח לבשר לכם אזרחי ישראל, שהמדינה שלנו, מדינת ישראל, תהווה צומת מרכזית במסדרון הכלכלי הזה. מסילות הרכבת שלנו ונמלי הים שלנו, יפתחו שער חדש מהודו, דרך המזרח התיכון ועד לאירופה, וגם בחזרה – מאירופה להודו, דרך ירדן, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות".

הוא הוסיף: "אני מבקש להודות לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ולממשלו, על המאמץ הרב שהביא אותנו להודעה ההיסטורית היום. לפני מספר חודשים ארה"ב פנתה אלינו, בעניין הגשמת ההזדמנות ההיסטורית הזאת. ומאז היא ניהלה מגעים דיפלומטיים נמרצים כדי להביא לפריצת הדרך של היום. החזון שלה מעצב מחדש את פני אזורנו, ומאפשר להפוך חלום למציאות. המיזם יכלול סלילת מסילות רכבת, הנחת צינורות מימן, זאת האנרגיה של העתיד, הנחת סיביי תקשורות אופטיים, הנחת קווי חשמל ועוד תשתיות".

עוד אמר נתניהו: "מדינת ישראל תרתום את כל היכולות שלה, את כל הניסיון שלה, במלוא התנופה והמחויבות, למימוש פרויקט שיתוף פעולה שהוא הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו. כל משרדי הממשלה יונחו על ידי להירתם להגשמת החלום הזה. הטלתי על המטה לביטחון לאומי במשרדי לרכז את עבודת המטה הלאומית, וגם לתאם תיאום הדוק עם ארה"ב ומדינות אחרות, כדי שהחזון הזה יהפוך למציאות בהקדם האפשרי. היום הזה הוא יום בשורה לכל אזרחי ישראל. בשורה שמובילה אותנו לעבר עידן חדש של השתלבות ושיתוף פעולה אזורי ועולמי, ייחודי, וחסר תקדים. יחד נעשה, ויחד נצליח".

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ מסר לאחר הודעת נתניהו: "במשך שנים פעלנו מאחורי הקלעים להגשמת חזון 'רכבת השלום' שתחבר בין ישראל לשכנותיה – עד הודו. הצהרתו של הנשיא ביידן מוכיחה שוב ש-'הזורעים בדמעה – ברינה יקצורו'. תודה מעומק הלב לראש הממשלה בנימין נתניהו, למנהיגים רבים בעולם הערבי ולשותפים לדרך שלא הפסיקו להאמין שאפשר לעשות את הבלתי יאומן".

שר החוץ אלי כהן הוסיף: "אני מברך על דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לגבי פרויקט החיבוריות היבשתית שיחבר בין הודו, דרך המפרץ הערבי ועד הים התיכון. משרד החוץ ממשיך לעבוד לקידום חיבור בין מדינות הסכמי אברהם לבין ישראל אשר יקצר בצורה חסרת תקדים זמן העברת סחורות דרך מדינות המפרץ לישראל וממנה לאירופה ויקטין משמעותית את עלויות ההובלה. זהו חלק מהחזון של השלום האזורי ופרי נוסף של הסכמי אברהם שנחתמו לפני 3 שנים ומשנים את פני המזרח התיכון, מקדמים יציבות ושגשוג לעמי האזור ומורידים את יוקר המחייה לאזרחי ישראל".

צילום: לע"מ

Back to top button