מבזקיםפוליטי / מדיני

בתקציב כולל של כ-30 מיליון ש"ח: תוכנית עומק לטיפול במסתננים

בהמשך להנחיית ראש הממשלה נתניהו שבוע שעבר, בצוות השרים המיוחד לבחינת דרך הטיפול במסתננים מפרי חוק, הביאו היום (ראשון) לאישור הממשלה שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף והשרה לקידום מעמד האישה מאי גולן, תוכנית עומק לטיפול בבעיית המסתננים, בתקציב כולל של כ-30 מיליון ₪.

עיקרי התכנית:
– תקצוב של כ- 20 מיליון ₪ לעידוד עזיבה מרצון של מסתננים

– הקמת צוות בין-משרדי בראשות מנכ"לים לתכלול המענה לתושבים

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– תמיכה בכפרי הסטודנטים בשכונות בתקציב של 1.5 מיליון ₪ כל שנה עד 2025

– תכנית שיקום חברתית וקהילתית למען נשות דרום תל אביב, בסכום של כ-3 מלש"ח בשנים 2023-2024

– חיזוק האזרחים הוותיקים עם תכניות להפגת הבדידות, סיוע משפטי, מיצוי זכויות ומוקד טלפוני

– מתן מענה מקיף וכולל להעצמת החוסן האישי לטובת נשים המתגוררות באזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה, בעלות 1.5 מלש"ח

– תגבור פעילות הרשות לצעירים בשכונות

– שיפוץ בתי כנסת שנפגעו מוודליזם בתקציב של 1.5 מיליון ₪ כל שנה עד 2025

– סיוע משפטי לתושבים המקומיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מכריזים היום על תכנית מיוחדת לחיזוק דרום תל אביב ומוקדים נוספים שבהם נמצאים מסתננים בלתי חוקיים. אנחנו מקצים עשרות מיליונים לעידוד יציאת מסתננים, לחיזוק אזרחים ותיקים, לשיפוץ בתי כנסת שנפגעו, לסיוע לסטודנטים ולצעירים ועוד. אני מודה למשרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי בראשותו של השר יצחק וסרלאוף על גיבוש התכנית. אני גם מודה לשרה מאי גולן שפועלת רבות לקידום נושא זה".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף: "מצוקת תושבי השכונות רוויות המסתננים היא בעיה של כולנו. כמו הרבה בעיות היא זוכה לחשיפה רק כאשר היא פורצת את מעגלי הנפגעים המידיים ויוצאת החוצה לרשות הרבים. אני מכיר היטב את תושבי השכונות הרוויות במסתננים, חייתי ביניהם – אזרחים מודאגים, החוששים לשלום ילדיהם והוריהם הקשישים וחיים מציאות קשה, שאינה מתקבלת על הדעת."

"משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בראשותי, האמון בין השאר על חיזוק החוסן הקהילתי בשכונות בעלות אחוז מסתננים גבוה, עומל כבר מספר חודשים בגיבוש מענה עומק למצוקותיהם של התושבים היקרים במקום. במסגרת התכנית בהובלתנו, ובהמשך לצוות השרים בשבוע שעבר העברנו יחד עם חברינו לממשלה, החלטת ממשלה ייעודית לשיקום, קידום ופיתוח אזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה. החלטה מקיפה, עתירת תקציב וחשובה ביותר. נמשיך לפעול ללא לאות עד שנשיב את הביטחון והחוסן לתושבי השכונות ולעם ישראל". הוסיף.

השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן: ״כמי שמובילה את המאבק נגד ההסתננות הבלתי חוקית כבר למעלה מעשור, אני נחושה לסייע כמה שאפשר ובמגבלות משרדי הקיימות לאותן שכונות הסובלות מעול המסתננים האכזרי והקשה מנשוא. עשיתי זאת כחברת כנסת עם גיבוש תקציב של עשרות מליוני שקלים לאותן שכונות וכעת כשרה בממשלה. זהו צעד ראשון מני רבים בע"ה של המשרד בראשותי – בסיוע הוליסטי לנשים שכל חטאן הוא לגור באזור שהפך להיות מוכה פשע ואלימות״.

"משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בראשותו של השר יצחק וסרלאוף, האמון בין השאר על חיזוק החוסן הקהילתי בשכונות בעלות אחוז מסתננים גבוה, והשרה לקידום מעמד האישה מאי גולן אשר בסמכותה נמצא גם חיזוק החוסן הלאומי וטיפול בהשלכות במקומות בהם יש ריכוז גבוה של מסתננים בלתי חוקיים, חושפים תכנית עומק לטיפול בבעיית המסתננים עליה עמלו המשרדים בחודשים האחרונים. כחלק מהתכנית, העביר המשרד החלטת ממשלה ייעודית לשיקום, קידום ופיתוח אזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה, בתקציב כולל של למעלה מ- 30 מיליון ₪. וזאת, בשיתוף משרדי הממשלה: פנים, אוצר, חוץ, ביטחון לאומי, משפטים, בריאות, רווחה והביטחון החברתי." הוסיפה השרה.

עיקרי ההחלטה:
– עידוד עזיבה מרצון: הקצאה של 20 מיליון ₪ מתקציב משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי לצורך הגברת פעילות היחידה להוצאה מרצון ברשות האוכלוסין וההגירה, זאת בנוסף על התקציב הקיים של ביחידה.

– צוות בין משרדי בראשות מנכ"לים: הקמת צוות בין-משרדי לטיוב הפעולות המבוצעות על ידי הממשלה על מנת למנוע את הפגיעה של מסתננים באיכות החיים של אזרחי המדינה ובייחוד תושבי השכונות ופעולות להוצאת המסתננים מהשכונות.

– תמיכה באזרחים הוותיקים: תגבור תכניות של אגף בכיר אזרחים ותיקים במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי באזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה לצורך הבטחת אורח חייהם של אזרחים ותיקים בשכונות, מניעת בדידות ומיצוי זכויותיהם. בין התכניות שיופעלו: תכנית והדרת, תכנית מלגות לסטודנטים המקיימים פעילות סיוע והפגת בדידות עם אזרחים ותיקים. כמו כן, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יפעיל ניידת מיצוי זכויות של מוקד אזרחים של המשרד בשכונות.

– שיפוץ בתי כנסת שנפגעו: הקצאה של 1.5 מיליון ₪ מתקציב משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, בכל אחת מהשנים 2024-2025, לטובת שיפוץ בתי כנסת שהוזנחו ונפגעו מונדליזם וקיום פעילות קהילתית וחינוכית בהם סביב חגי השנה.

– תמיכה בכפרי סטודנטים: הקצאה של 1.5 מיליון ₪ מתקציב משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, בכל אחת מהשנים 2023-2025, לתמיכה בכפרי סטודנטים הפועלים בשכונות.

– סיוע משפטי לתושבים המקומיים: הנגשת שירותי הסיוע המשפטי, בשיתוף משרד המשפטים, בשכונות המסתננים עבור אזרחים תושבי שכונות.

– שיפור איכות החיים בשכונות: העברת התחנה לחלוקת תחליפי סם אשר ברחוב הרכבת 36 למיקום חלופי מחוץ לשכונות בתוך 180 יום מקבלת ההחלטה.

בנימין נתניהו - מאי גולן - איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button