מבזקיםמשפטי/פלילי

הרב מזרחי ישלם פיצוי של עשרות אלפי שקלים לראש הממשלה לשעבר

בבית משפט השלום בתל אביב נערך היום (שני) דיון בתביעת הדיבה שהגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נגד הרב יוסף מזרחי, שטען שאימו לא יהודייה. "האיש הזה עמד והראה תעודת לידה שלא קיימת", אמרה אימו של בנט בדיון והוסיפה, "באתי לארץ הזאת כי אני יהודייה גאה".

בנט התפרץ בדיון ואמר: "בושה וחרפה, זאת לא התנצלות, הם ממשיכים בהאשמה השקרית הזו…", זאת לאחר שעורך הדין של הרב מזרחי ביקש להציג מסמכים המעידים על יהדותה של האם. "אנחנו מבקשים התנצלות מוחלטת. הם הוציאו את דיבת אימי שכל משפחתה נספתה בשואה" הוסיף ראש הממשלה לשעבר.

בכתב ההגנה נטען, בין היתר, כי התביעה נועדה לצורך הפחדה והשתקה ומדובר בתביעת סרק טורדנית וקנטרנית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השופט טל חבקין הציע כי הנתבע ישלם לתובעים (בנט ואימו) סכום פיצוי שלא יפחת מסך 40,000 ש"ח ולא יעלה על סכום של 80,000 ש"ח אשר יכלול בתוכו גם את הוצאות המשפט. בנוסף, הנתבע יפרסם התנצלות בזו הלשון: "במהלך שנת 2022, פרסמתי כנגד ראש הממשלה לשעבר, מר נפתלי בנט, וכנגד אמו, גב' מירנה בנט, מידע אותו קיבלתי מאחר שהתברר כלא נכון כאילו יהדותם של מר בנט ושל אמו מוטלת בספק. לאחר בדיקה, אני מבקש להדגיש כי דברים אלו שקריים. דברים אלו שנאמרו על ידי, הגיעו לתפוצה רחבה. אני מצטער שאמרתי את הדברים הללו ומתנצל מעומק ליבי שאמרתי את הדברים האלה בפני משפחת בנט על עוגמת הנפש שנגרמה להם לגבי פרסום זה."

נפתלי בנט אמר בתום הדיון ביציאתו מהאולם: "נעשה צדק בישראל. מזרחי התנצל גם על השקרים שהוא אמר ואני רוצה להדגיש שלקראת ראש השנה שמתקרב, אנחנו צריכים אוויר נקי בארץ הזאת. ביקורת פוליטית, גם אם היא חריפה זה לגיטימי. שקרים, רעל ודיבה – זה לא! אנחנו נמשיך לנקות את האוויר כאן במדינה".

בנט ואימו בבית המשפט
בנט ואימו בבית המשפט. צילום: גל ג׳רסי

Back to top button