הודעות דוברותמבזקים

בעקבות רעידת האדמה במרוקו: תרגיל בהכשרת כלבים לאיתור נעדרים תחת הריסות

היום (שני), יחידת הכלבנים לישראל ביחד עם פיקוד העורף, ויחידת הסע"ר של זבולון ערכו תרגיל מיוחד בגזרת הקריות, באירוע המדמה נעדרים בתוך הריסות של מבנים, כתוצאה חלילה מרעידת אדמה/ירי טילים, ואיתורם על ידי הכלבים. בתרגיל השתתפו גם ראש מועצה אזורית זבולון, עמוס נצר, וקב"ט המועצה, בהובלת מפקד יכ"ל, מחוז צפון, דודי מיבלום.

רעידת האדמה הטראגית במרוקו, צריכה לשמש אות אזהרה נוסף לישראל להתכונן לתרחיש של קריסת בניינים לפני, ולא אחרי אסון. במשך שנים, מדענים מזהירים מפני אפשרות של רעידת אדמה בישראל, וזו אכן מתרחשת מדי פעם. כידוע, ישראל ממוקמת על השבר הסורי-אפריקני. רעידת אדמה קשה עלולה לגרום לקריסת מאות אם לא אלפי בניינים, ולעשרות אלפי לכודים, שחלקם יידרשו חילוץ כדי להיוותר בחיים. בכל רחבי העולם, כלבי הצלה משמשים חלק חיוני של מערך לאיתור והצלת חיים. לשם כך, יכ"ל יחידת הכלבנים לישראל – הגוף הלאומי המוביל לאיתור נעדרים – שמה דגש על הכשרתם של עשרות כלבים וכלבנים המסוגלים לתת מענה בכל תרחיש אפשרי.

בימים אלה, מפקד יכ"ל וצוותו ממשיכים להיפגש עם בכירים בפיקוד העורף, וגורמים רלוונטים נוספים, כדי לבנות תוכנית לשילוב הכלבים והכלבנים מיכ"ל במערך הלאומי, בעת אסונות למיניהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

להלן הנחיות חשובות לאוכלוסיה בעת רעידת אדמה – בעת שהייה במבנה: צאו מיד מהמבנה אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה במהירות, הכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן צאו מהבניין. אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר פנימי.

בעת שהייה בחוץ: התרחקו ככל האפשר ממבנים, גשרים ועמודי חשמל. בעת שהייה ברכב: דוממו מנוע והישארו ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים. בעת שהייה בחוף הים: עזבו מיד את החוף מחשש לצונאמי. התרחקו מהחוף למרחק של קילומטר אחד לפחות.
אם אינכם יכולים להתרחק מהחוף, עלו לקומה 4 ומעלה של בניין קרוב. אל תשובו לחוף ב-12 השעות שלאחר רעידת האדמה. שימו לב: נסיגת ים חזקה ופתאומית, היא סימן לצונאמי מתקרב. מוזמנים לשוחח בנושא עם מפקד יכ"ל, מייק בן יעקב – 054-4876709.

תרגיל יכ"ל- רעידת אדמה
קרדיט :דוברות יכ"ל
תרגיל יכ"ל- רעידת אדמה
קרדיט :דוברות יכ"ל

Back to top button