חדשות הארץמבזקים

מצמרר: לאחר שנפצע קשה בפיגוע והפך למשותק – היום הוא מזיז את ידיו ורגליו

שנתיים לאחר הפיגוע הקשה בצומת תפוח בו נהרג יהודה גואטה הי"ד ובניה פרץ נפצע קשה והפך למשותק בכל גופו למעט היכולת להזיז את עיניו, נחת היום (רביעי) בניה לראשונה בישראל יחד עם אביו לאחר שסיים את השלב הראשון בשיקום ארוך שעבר אצל מיטב המומחים בתאילנד שניסו לסייע לו להחזיר את היכולת להזיז את אברי גופו ולחזור לדבר. הטיפול הושג בזכות מימון המונים שמומן עי רבים מאזרחי המדינה ובהם קבוצה גדולה מתושבי השומרון כדי להביא אותו לניתוח ושיקום.

היום לאחר סיום שלב א' של התהליך הארוך בתאילנד, חזר בניה לראש השנה לשהות עם משפחתו, מלווה בצביקי גולדברג והתקבל במחיאות כפיים בריקודים שלטים והתרגשות על ידי תושבי השומרון, בהם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שמלווה את בניה עוד מיום הפיגוע וקיבל את פניו על כבש המטוס, וליווה אותו עם אביו עד לאולם מקבלי הפנים שם חיכו לו תלמידי ישיבת איתמר בה למד בניה עד ליום הפיגוע עם דגלי ישראל דגלי השומרון שירה וריקודים.

בניה פרץ: "זו הייתה תקופה שאתה מרגיש בה הרבה לבד ויש הרבה עליות וירידות, מרגש לחזור לארץ, לראות את המשפחה, את החברים, לשאוב כוחות לתהליך להמשך, אנחנו רק באמצע ואני מאמין בכל הלב שאני אצליח."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עופר, אביו של בניה אמר: "אני רוצה להודות לאנשים שהגיעו לפה, ליוסי דגן ראש מועצת שומרון, שמלווה אותנו לראש ישיבת איתמר לצביקה גולדברג שהגיע לבנגקוק ללוות אותנו. אני כולי נפעם, הלב שלי מתרחב. עברנו מסע של 5 חודשים, רחוקים מהבית, רחוקים מהמשפחה, מהחברים, מהארץ, מהעם. וברוך השם אנחנו מרגישים שכל יום הייתה התקדמות, כל דקה. בניה לא הפסיק לחייך לרגע, הוא ראה שהתהליך הזה מקדם אותו ואנחנו רואים את הגאולה. בע"ה בניה יחזור לעמוד על הרגליים. ניצחנו ונמשיך לנצח".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר לבניה עם פגישתם: "בניה אנחנו כולנו מתרגשים שאתה נמצא כאן איתנו, אנחנו מעריצים אותך. גם תושבי השומרון וכל עם ישראל כולם מחכים לך כאן. אנחנו סיכמנו כשהיית בטיפול נמרץ בבלינסון שאנחנו נרוץ ביחד התחלתי להתאמן כי ההשראה ההתמדה האמונה והנחישות שלך הם השראה לכולנו, אתם הייתם רחוקים פיזית אבל לא הייתם רחוקים בלב, כל ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל מתפללים להחלמתך, האמונה והנחישות שלך ושל ההורים שלך הן השראה לכולנו, אתה גיבור ישראל. אנחנו אוהבים אותך ברוך הבא הביתה".

ראש הישיבה הרב יהושע ון דייק אמר במפגש המרגש: "אנחנו מתפעלים מעז הרוח של בניה ומהעוצמה והחוסן של משפחתו היקרה. לפני שנתיים התכנסנו ליד מיטתו בבית החולים לאמירת סליחות וכעת אנחנו רואים את הישועות ואת כברת הדרך העצומה שהוא עשה בסייעתא דשמיא. אנחנו שבים ואומרים לכל אויבנו – לא תוכלו לעם ישראל"

בניה פרץ נפצע בפיגוע ירי בצומת תפוח ב-11 במאי 2021. הוא נפצע קשה כשמחבל הגיע עם רכבו וירה באקדח מטווח קצר לעבר אנשים שעמדו בתחנת אוטובוס בצומת. חברו הטוב של בניה, יהודה גואטה ז"ל, בן 19 מירושלים, נפצע אנושות ומת מאוחר יותר מפצעיו. בניה היה בסכנת חיים חמורה, אך הוא הצליח בנס לצאת מסכנת חיים ויצא לתהליך שיקום ארוך.

ממצב בו הוא היה משותק בכל גופו והצליח להזיז רק את עיניו, בניה משתקם בצורה פלאית למצב שהוא יכול להזיז את הידיים, ועכשיו כאמור, בזכות הניתוח והשיקום שעבר הוא מצליח להזיז את רגליו.

יוסי דגן - בניה פרץ
ארכיון. צילום: רועי חדי

Back to top button