חדשות הארץמבזקים

30 שנים להסכמי אוסלו: שרת החוץ הנורבגית נפגשה עם בנו של הנשיא לשעבר

היום (רביעי), הגיעה שרת החוץ של נורבגיה הגברת אניקן הויטפלדט, לביקור היסטורי במרכז פרס לשלום ולחדשנות. הביקור, שנערך במסגרת ציון 100 שנים להולדתו של שמעון פרס ז״ל, ולרגל 30 שנים מאז החתימה על הסכמי אוסלו, התמקד בעבודת המרכז ובמורשתו של הנשיא שמעון פרס ז"ל בחתירה לשלום והידברות באזור.

במהלך ביקורה, קיימה השרה הויטפלדט פגישה עם חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות ובנו של הנשיא המנוח. הדיון, ששימש כצעד הכנה לדיונים הקרובים של השרה הויטפלדט עם גורמים פלסטינים וישראלים, התרכז בתוכניות לבניית יכולת בין אנשים ובמאמצי השלום הרחבים.

הסכם אוסלו מסמל בעיני ציבור גדול בישראל כאבן דרך היסטורית בחתירה לשלום ופיוס בין ישראלים לפלסטינים. הסכמים אלו נועדו ליצור מסגרת לשלום באזור. פרס האמין בכוחם של דיאלוג, שיתוף פעולה וחדשנות, כדרך לגשר על הפערים שפקדו את המזרח התיכון שנים רבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מורשתו ממשיכה להוות דוגמא ודרך גם כיום, באמצעות מרכז פרס לשלום ולחדשנות, הממשיך לקדם עקרונות אלו ושואף להפוך אותם לקידמה מוחשית, וביקור זה הוא דוגמא לכך.

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "בשנת המאה להולדתו של פרס, אנו מחויבים להמשך מחויבותנו לאידיאלים בעלי החזון שלו, והמשך שיתוף הפעולה עם כלל השותפים ברחבי העולם, תוך קידום כלל היוזמות שלנו. מורשת היא למעשה מחשבה קדימה ועיצוב העתיד, וזו בדיוק המשימה והחזון של המרכז. המוקד נמצא במעורבות בין אנשים. אני אופטימי כאשר אני מבין כי כאשר אנו חושבים על 30 השנים האחרונות, עלינו להכיר בצעדים החיוביים שנעשו. בעוד שהסכמי אוסלו אולי הקדימו את זמנם או היו שאפתניים בניסיון לשנות במהירות את הסטטוס קוו, המשמעות ההיסטורית שלהם נותרה בלתי ניתנת להכחשה".

אניקן הויטפלדט, שרת החוץ הנורבגית: "זהו כבוד גדול להיות כאן היום, להנציח את מורשתו של פרס ז״ל, בדיוק 30 שנה לאחר החתימה על הסכם אוסלו. המחויבות הבלתי מעורערת של הנשיא פרס לחלומות וחזונות נועזים ממשיכה להדהד גם היום. הסכמי אברהם עומדים כעדות למורשתו של יצירת יחסי שלום עם שכנים. אני חשה ברוח המחודשת באזור, שיכולה לסלול את הדרך לשיתוף פעולה נוסף המבוסס על עקרונות החזון שלו, ובמיוחד בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות. בשנות ה-90, כפעילה צעיר, האמנתי בחלום שלו לאחד ישראלים ופלסטינים בחתירה לשלום, והאמונה הזו נמשכת עד היום".

צילום: מרכז פרס לשלום ולחדשנות
צילום: מרכז פרס לשלום ולחדשנות

Back to top button