חדשות הארץמבזקים

החלטה היסטורית: אושרה תכנית חסרת תקדים לחיזוק הנגב והגליל

החלטה היסטורית: בהתאם להנחיית ראש הממשלה, אושרה היום (רביעי) תכנית חסרת תקדים לחיזוק הנגב והגליל. מועצת מקרקעי ישראל אישרה מתן הנחות בהיקף חסר תקדים ביישובי הנגב והגליל – בהתאם להנחיית ראש הממשלה ועבודת צוות המנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי.

המועצה, בראשות שר השיכון יצחק גולדקנופף, אישרה להגדיל את תקרת ההנחות לרכישת קרקע למגורים עבור מחוסרי דיור עד ל-850 אלף שקלים (לעומת 450 אלף בלבד כיום) – זאת במטרה לאפשר לאוכלוסייה צעירה להתיישב בהיקף משמעותי ביישובים העירוניים והכפריים של הנגב והגליל.

במסגרת ההחלטה, יבוטל מבחן המדד החברתי-כלכלי כתלות ההנחה – צעד שישחרר חסמים רבים בדרך לקליטת תושבים חדשים. חיילי מילואים פעילים ייהנו מתוספת של עשרה אחוזים בשיעור ההנחה לה הם זכאים כיום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה ואמר: "זו החלטה היסטורית שיכולה לשנות את המפה הדמוגרפית במדינת ישראל. הצבנו לעצמנו יעד להחזיר את הצעירים לגליל ולנגב – והיום עשינו צעד משמעותי נוסף בדרך להגשמת החזון. הצעירים הנפלאים שלנו יוכלו כעת ליישב את הארץ לאורכה ולרוחבה – במחירים שפויים. אנחנו מחזקים את הצפון, מחזקים את הדרום, מחזקים את המרכז ומחזקים את מדינת ישראל כולה. רוצה להודות למנכ"ל יוסי שלי על עבודתו המסורה והמוצלחת בניהול צוות המנכ"לים. זו בשורה נהדרת לקראת ראש השנה".

פיתוח נוף הגליל
קרדיט צילום: אריאל זנדברג לע"מ ודוברות עיריית נוף הגליל

Back to top button