מבזקיםצבא וביטחון

בדרך להסלמה? הפרות סדר במספר מוקדים בגבול רצועת עזה

מאות מפרי סדר מתקהלים כעת (ראשון) במספר מוקדים בסמוך לגדר ברצועת עזה, מבעירים צמיגים ומפעילים מטענים. כוחות צה"ל פועלים בשטח מול הפרת הסדר.

בתקשורת הפלסטינית זעמו על מאות מתפללים יהודים שעלו היום להר הבית והפיצו תיעודים שלהם ברשתות החברתיות עם דיווח על "חילול" של מסגד אל אקצא. עוד הוסיפו תיעוד של יהודי תוקע בשופר בהר הבית. המשטרה עיכבה את אותו מתפלל בשל האיסור על יהודים להתפלל במקום.

גם ירדן גינתה את עליית המתפללים היהודים להר הבית ומסרה: "מדובר בפרקטיקה פרובוקטיבית של קיצוניים בחסות משטרת ישראל, שמייצרת הפרה של הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעט זמן לאחר מכן, בעזה דיווחו על שיגור שלושה "טילי ניסוי" לעבר הים. בנוסף, הופצו כרוזים הקוראים לצעירים פלסטיניים להגיע לגדר הגבול בכדי להתעמת עם כוחות צה"ל, בניסיון להצית מהומות.

הפלסטינים טוענים כי שני עיתונאים נפצעו במהלך סיקור המהומות על הגדר והועלו אף טענות ברשתות כי כוחות הביטחון הישראלים ירו לעברם במכוון.

דובר הג'יהאד האיסלאמי מסר: "ההתנגדות בפלסטין ומחוצה לה לא תעמוד בחיבוק ידיים אל מול פעולות הכיבוש".

פלסטינים על גדר הגבול ברצועת עזה
שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button