חדשות חוץמבזקים

ראש השנה באומן: נקבע מותו של ישראלי בן 55 שהתמוטט

חג ראש השנה בעיר אומן באוקראינה הסתיים הערב (ראשון) בשלום ובשקט ובבטחה וכעת מתחילה רכבת התחבורה היבשתית לעבר כשנים-עשר שדות תעופה ברחבי אירופה.

על פי הערכות ארגון הצלה כ-45,600 חסידי ברסלב שהו בחג באומן.

בסניף איחוד הצלה באומן טופלו מעל 1,000 מקרים בריאותיים עד כה. במקרה החמור ביותר גבר כבן 55 נפטר לאחר ניסיונות החייאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הגבר, ישראלי מנתיבות, התמוטט ואיבד את הכרתו סמוך לצאת החג. צוותי הרפואה ביצעו בו פעולות החייאה אך ללא הועיל ונאלצו לבסוף לקבוע את מותו במקום.

נפתלי רבינוביץ מפקד מבצעים של איחוד הצלה באומן מסר: "בצהרי החג נמסר לנו על אדם שהתמוטט ואיבד את ההכרה. החובשים וצוות מרפאת אומן ביצעו בו פעולות החייאה כולל מתן שוקים חשמליים בניסיון להציל את חייו אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו. עסקני ברסלב בראשות העסקן הרפואי דודי רפפורט פועלים להטסת גופתו ארצה".

מתס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן עדכן: "אמבולנסים של איחוד הצלה יישארו בכוננות עד לצאת יום הכיפורים עם חובשים שיפעלו במשמרות סביב השעון. במידת הצורך אמבולנסים של איחוד הצלה יפנו את מי שצריך לבתי חולים מקומיים".

דוד סלח סגן מנהל אגף מבצעים של איחוד הצלה סיפר: "צוותי הרפואה של איחוד הצלה באומן מאבטחים במשמרות סביב השעון את שלומם של הרבבות. אמבולנסים של איחוד הצלה פינו עד כה מעל 250 איש שהיו זקוקים להמשך סיוע רפואי למרפאת אומן הממוקמת בכניסה למתחם הקלויז' (בית הכנסת) המרכזי של איחוד ברסלב באומן".

משרד החוץ והשגרירות פועלים להעברת גופתו לקבורה בישראל.

תפילות - חג - אומן
ארכיון. צילום: איחוד הצלה

Back to top button