מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק חדש של לוין ובן גביר: כלי יעיל למאבק בפשיעה או "האח הגדול" במרחב הציבורי?

ועדת השרים לחקיקה צפויה לאשר מחר (שני) הצעת חוק ממשלתית ביוזמת שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אשר נועדה לאפשר שימוש במצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי. כך דווח הערב (ראשון) ב-"הארץ" וב-Ynet.

החוק נועד לתרום למלחמה בפשיעה החמורה. אולם לפי ההצעה של לוין ובן גביר, המשטרה תוכל להציב בהתאם לחוק המקודם מצלמות ניידות – גם בהפגנות, בתנאי ש-"הגורם המאשר שוכנע כי אין בהפעלת המצלמה הביומטרית כדי לפגוע בפרטיותו של אדם במידה העולה על הנדרש". הגורם המאשר לפי ההצעה הנו קצין משטרה, אולם לא צוין באיזו דרגה.

החוק מטבעו מעורר בעיות משפטיות בשל החשש מפגיעה בפרטיות. המתנגדים להצעת החוק החלו לכנותו "חוק האח הגדול במרחב הציבורי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארגון המחאה מטה המאבק "חופשי בארצנו" הגיב לדיווחים אודות הצעת החוק הנ"ל: "הצבת מצלמות במרחב הציבורי היא סממן מובהק של משטרים אפלים עם מכנה משותף אחד – דיקטטורה. ממשלת החורבן מספקת מדי יום עוד ועוד הוכחות לכך שאין לה שום כוונה לעצור את ההפיכה המשטרית, אלא רק להעביר אותה בפרוסות. כשנתניהו יגיע לניו יורק וינסה לרמות את מנהיגי העולם, אנחנו נסביר להם לאיזו מציאות איומה הוא מוביל אותנו".

ארגון "כוח קפלן" הגיב להצעת החוק: "הצעה הזויה שלקוחה ממשטר האייטולות האיראני שמרגל אחרי מתנגדי המשטר. מי שינסה לרגל אחרי אזרחים ואזרחיות ילמד במהרה שהאזרחים והאזרחיות יעיפו אותו משולחן הממשלה. זוהי דיקטטורה לשמה ולא ניתן להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית מסוכנת".

מלשכת שר המשפטים נמסר: "השר עומד על כך שיידרשו אישורים מדרג גבוה על מנת להשתמש במערכת, יהיה פיקוח והשימוש במאגר יעשה רק למטרות מאבק בפשיעה חמורה".

מצלמות אבטחה ברחוב - יום
אילוסטרציה. צילום: Image by Photo Mix from Pixabay

Back to top button