חדשות הארץמבזקים

משרד הבריאות מתריע: שימוש במוצרים הללו עלול לגרום לשבץ ואף למוות

בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות ומשטרת ישראל בדרום הארץ נתפסו היום (שני) תכשירי ויאגרה מזויפים תחת שם המותגים: TIGER KING, KAMARGA ORAL JELLY ו-KAMARGA וכן תכשירי פופרס בשם: GIMP SCENT, BERLIN XXX ו-AMSTERDAM אשר מכילים את החומר הפעיל סילדנפיל וצריכתם עלולה להוביל לשבץ מוחי ואף למוות

משרד הבריאות מזהיר מפני התכשירים הללו אשר נמצא כי הנם מזויפים ואספקתם למטופלים מחייבת מרשם רופא ומכירתם חייבת להתבצע רק דרך בתי מרקחת מורשים.חלק מהתכשירים שנתפסו שייכים למשפחת החומרים הנדיפים, הידועים בכינוי "פופרס" ואסורים בשימוש ובשיווק על ידי משרד הבריאות. מוצרים אלו משמשים כסמים פסיכואקטיביים הנצרכים בשאיפה והשימוש בהם עלול לגרום לתופעות לוואי קשות שעיקרן ירידה חדה בלחץ הדם עד לאיבוד הכרה, הפרעות בקצב הלב, קריסה לבבית, שבץ מוחי ואף למוות.

שימוש מקביל בפופרס ובמוצרי ויאגרה מזויפים שאיכותם ירודה עלול לגרום להרחבה סימולטנית של כלי הדם שעלולה להוביל לקריסה לבבית ואף למוות. משרד הבריאות עובד בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי האכיפה על מנת להתמודד עם התופעה. זו הפעם השניה בתוך חודש נתפסים בפעילות משותפת של משרד הבריאות ומשטרת ישראל תכשירי ויאגרה מזויפים ששווקו יחד עם תכשירי פופרס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל אגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות: "משרד הבריאות פועל יחד עם גורמי האכיפה כנגד הפצה ושיווק של תרופות ותכשירים לא מורשים ומזויפים. מאחר ותרופות שאינן משווקות במסלולי השיווק המאושרים או תרופות מזויפות, עלולות לסכן את בריאות הציבור, לגרום לתחלואה ואף למוות, יש להיזהר ולא לרכוש תרופות במקומות או באתרים לא מוכרים".

ויאגרה - פופרס - מזוייף
צילום: דוברות משרד הבריאות
ויאגרה - פופרס - מזוייף
צילום: דוברות משרד הבריאות
ויאגרה - פופרס - מזוייף
צילום: דוברות משרד הבריאות
ויאגרה - פופרס - מזוייף
צילום: דוברות משרד הבריאות

Back to top button