חדשות הארץמבזקים

ולדימיר בליאק על ועדת הכספים: "חגיגה מושחתת"

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, חה״כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) צייץ היום (שני) על ועדת הכספים: ״‏הביזה נמשכת. ‏מחר בשעה 9:30 תעלה לאישור ועדת הכספים פניה תקציבית על העברת 60.8 מיליון ש"ח לטובת המשרד לשירותי דת.

עוד כתב: "‏הסכום שלא נכנס לבסיס התקציב שאושר רק במאי השנה, אך כן מופיע בהסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות והציונות הדתית. ‏ישנם בפירוט ההעברה הזאת הרבה מאוד דברים מעניינים: 5 מיליון ש"ח למיזמים בתחום התרבות התורנית, 2.5 מיליון ש"ח להקמת מוסדות דת חדשים, 0.5 מיליון ש"ח להילולת הבבא סאלי, עוד הרבה מאוד כסף לתקציבי המועצות הדתיות, תמיכה בשירותי דת ובבתי הדין הרבניים.

בליאק המשיך וציין: "‏מי ישלם על כל החגיגה המושחתת הזאת שאין לה תחתית? ‏ברור שאתם. ‏למשל, חלק מהכסף יקוצץ מתקציב היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה. ‏בשנת 2021 נהרגו בישראל בתאונות הבניה 32 פועלים, בשנת 2022 – 25 פועלים, רק ב-6 החודשים הראשונים של 2023 – 21 פועלים. יש מחסור בלתי נתפס בפקחים. אבל למי אכפת? ‏יש הילולת הבבא סאלי. ‏עוד 60.8 מיליון ש"ח יועברו מחר לעסקנים החרדיים, אחרי כמעט חצי מיליארד ש"ח בשבוע שעבר. ‏רק לפני כמה ימים הופסקה התכנית לקליטת המדענים העולים, בגלל מחסור תקציבי של 10 מיליון ש"ח בלבד. ‏הקואליציה הזאת מחסלת את עתיד מדינת ישראל. אהיה מחר בוועדת הכספים כדי לשאול את כל השאלות ולזעוק את זעקת הרוב הישראלי השפוי. ‏כי אסור לשתוק״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ ולדימיר בליאק
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button