חדשות הארץמבזקים

אושר בקריאה ראשונה: ייעול הליכי הבקשה להנפקת דרכונים ביומטריים

מליאת הכנסת אישרה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (הוראת שעה), התשפ"ג 2023. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת חוקה.

מוצע לתקן את החוק, כהוראת שעה לשלוש שנים, באופן שיאפשר ביצוע הרכשות גם על ידי עובדי מדינה שאינם עובדי הרשות, וזאת כדי לסייע לרשות האוכלוסין וההגירה בהתמודדות עם ביקושי השיא להנפקת דרכונים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת החוק המוצע היא לאפשר ייעול של הליכי הבקשה להנפקת מסמכי זיהוי ביומטריים, ונטילת אמצעי זיהוי ביומטריים (הרכשה). זה יותר משנה מתמודדת רשות האוכלוסין וההגירה עם ביקושי שיא להנפקת מסמכי נסיעה, לאחר שבשנים 2020 ו־,2021 נמנעו מרבית התושבים שמסמכי הנסיעה שלהם פקעו מלבקש הנפקת מסמכי נסיעה חדשים בתקופה של צמצום יציאות לחוץ לארץ בשל מגפת הקורונה והגבלות שונות שחלו לעניין מעבר בין מדינות שונות בעולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב: "נוסף על כך, בשנה האחרונה החל לפקוע תוקפן של תעודות זהות ביומטריות שניתנו לחמש שנים החל מחודש יוני ,2017 ובקרוב יחל לפקוע תוקפן של תעודות זהות שניתנו לעשר שנים החל מחודש יולי 2013. כל אלה מגדילים באופן ניכר, וצפויים להוסיף ולהגדיל, את מספר התושבים הנדרשים לתעודות זהות ומסמכי נסיעה ביומטריים חדשים."

דרכון ישראלי
ארכיון. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button