מבזקיםפוליטי / מדיני

עברו את הגבול? גם באופוזיציה מגנים את המחאה בתל אביב

בעקבות המחאה שהתקיימה אתמול (שלישי) נגד הרב לוינשטיין, בה נרשמו מספר אירועים חריגים ואלימים, קולות רבם במערכת הפוליטית גינו את המעשים המבישים, ויצאו להגנתו של הרב, בעיקר מהקואליציה. הבוקר נשמעו קולות נוספים גם מהאופוזיציה שגינו את המעשים.

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר: ״הקריאות והפעולות על סף האלימות מההפגנה אמש בתל אביב והאמירה המכוערת של רון קופמן, שטוב שחזר בו ממנה, מדאיגות וראויות לגינוי. דווקא כמחנה ליברלי, עלינו להקפיד שאנחנו לא שופכים את התינוק עם המים. מחאה חריפה ונחושה – כן. הכללות נגד ציבור שלם, הסתה ואלימות – מחוץ לגדר.״

אלוף במיל׳, חבר הכנסת אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד אמר בתגובה לאירוע בתל אביב: "אירועים חמורים כמו שראינו אתמול אין להם מקום וצריך לגנות אותם מכל וכל. אבל אי אפשר לנתק זאת מכל הפעולות והתבטאויות שנעשות לכאורה בשמה של אותה יהדות שמותקפת. ההתקפות של הציונות הדתית על מפקדי צה״ל, הכפייה של חוק החמץ, האמירות על להט״בים, המיליונים שנלקחו לטובת צורכי דת, ג׳ובים ומערך כשרות מנופח, התעללות במתגיירים, הדרת נשים ברחובות והרשימה עוד ארוכה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "התקיפה של הרב אתמול בתל אביב ראויה לכל גינוי, אבל אסור לשכוח את אמירותיו כלפי נשים ונגד שירותן בצבא, כי לדבריו ״אם ישרתו אף אחד לא ירצה להתחתן איתן״. או ההסתה שלו נגד ציבור הלהט״ב שמבחינתו הם ״טרגדיה מינית וסוטים שצריך למגר כמו מגפות״. כחובש כיפה אומר בכאב גדול, כאשר זאת היהדות שמוצגת כלפי כלל הציבור בישראל, יש קשר ישיר עם האנטיגוניזם והרתיעה שנוצרים כמעט בכל דבר שקשור ליהדות. תמיד אמרתי שמי שחושב שהדרת נשים בצה״ל או במרחב הציבורי יסתכמו בזה שציבור שלהם יגיד ״אוקיי״, או שקול באישה ערווה וחוק החמץ יסתכמו ב״כל הכבוד״ פשוט טועה. למעשים ולכל ההתבטאויות ששמענו בתקופה האחרונה יש השלכות ולצערנו אנו רואים זאת בשטח."

לסיום, אמר: "אוסף העמדות האלה יוצר גישה מתנגדת לכל דבר שאמור להביא איתו יהדות, גם כאשר היהדות המוצגת באה לקרב ולא להרחיק. הם מנסים לשנות את ערכיה הבסיסיים של המדינה, להביא ״ערכים״ עם הרבה יותר כוחניות וכפייה, זו לא הדרך. אי אפשר לכפות ולפעול בדרכים קיצוניות ולצפות שאנשים יתמכו ויקבלו זאת בברכה.היהדות היא נפלאה, היא אמורה לקרב לבבות וכל אחד צריך לחיות אותה ולהרגיש אותה בדרכו שלו. אני לא יכול לכפות על אדם אחר את הדרך שבה אני חי את הדת וכך גם אחרים אינם יכולים. חייבים לשנות מסלול מחדש, עם יותר מחשבה, יותר הבנה והכלה, וכן, לא נוותר עד שהמדינה תשנה את פניה ויהדותה תכיל ותאיר פנים לכולם."

בני גנץ - נאום
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button