מבזקיםמשפטי/פלילי

המאבק בסחר באמל"ח: 72 כוורות זיקוקין נתפסו ברכב

במסגרת המאבק המתמשך של שוטרי מחוז ירושלים נגד סוחרי אמצעי לחימה, מבוצעת כל העת גם פעילות למעצרם של סוחרי זיקוקין בניגוד לחוק. אתמול (שלישי) עצרו בלשי ימ״ר ירושלים בשטחי יו"ש בסמוך לירושלים, שני חשודים שעל פי החשד היו בדרכם לעסקת סחר בכוורות זיקוקין בניגוד לחוק.

בחיפוש שנערך בתא המטען של הרכב שבו היו, איתרו השוטרים 72 כוורות זיקוקין שהוחזקו בניגוד לחוק. שני החשודים שנעצרו ברכב (פלסטינים בשנות העשרים לחייהם, המתגוררים באזור רמאללה), נלקחו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובסיומה נכלאו. כוורות הזיקוקין שנתפסו יועברו בהמשך להשמדה, והחקירה נמשכת במטרה למצות עמם את הדין.

כוורות זיקוקין אלו שנתפסו אמש, מצטרפות למאות כוורות זיקוקין שנתפסו במהלך החודשים האחרונים ע"י שוטרי מחוז ירושלים. נציין כי כוורות הזיקוקין מכילות חומר נפץ, ומשמשות פעמים רבות לביצוע פעילות חבלנית עוינת והפרות סדר אלימות במטרה לפגוע בכוחות הביטחון, באזרחים ובמשתמשי הדרך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במצבים מסוימים אמצעים מסוכנים אלו שהשימוש בהם מבוצע שלא כדין- יכולים להוביל לפגיעה בחיי אדם. בהקשר זה תוקן החוק בישראל (בהוראת שעה) לגבי כוורות הזיקוקין, והן נחשבות כיום לחומר נפץ לכל דבר ועניין. מכירתן, הפעלתן והחזקתן למטרה לא כשרה, שלא כדין ולא בידי גורם מוסמך – היא עבירה פלילית שמשמעותה שימוש בחומר נפץ שלא כדין.

מהמשטרה נמסר: "שוטרי מחוז ירושלים ימשיכו לפעול בנחישות ובכל הכלים והאמצעים הקיימים נגד סוחרי אמל״ח וזיקוקין, שהם ממחוללי הפשיעה והפרות הסדר האלימות, בכדי למצות עמם את הדין ובמטרה לשמור על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button