מבזקיםפוליטי / מדיני

רוטמן תוקף את היועמ"שית: "חבל שבדיקת העובדות שביצעת הייתה לקויה"

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן שלח היום (חמישי) מכתב תגובה ליועמ"שית הכנסת שגית אפיק כמענה לטענותיה ביחס להתנהלותו מול עו"ד בכר נציגת הנהלת בתי המשפט בדיון שהתקיים בוועדת החוקה על ניגודי העניינים של השופטים.

במכתבו טען חה"כ רוטמן "במקרה הנדון, נציגת הנהלת בתי המשפט התייחסה לבקשה לכינוס הוועדה שהוגשה על ידי שליש מחברי הוועדה, וטענה שמניעיהם אינם ענייניים ומטרתם לפגוע באמון הציבור בבית המשפט. איני סבור שאני אמור לאפשר השתלחות שכזו בחברי כנסת על ידי עובד מדינה. בניגוד לכללים לפיהם אסור על עובד באיזו דרגה שהיא לבקר, בצורה מעליבה או פוגעת, את הכנסת וועדותיה, בהתאם לכללי התקשי"ר 42.536. אשר על כן דרשתי שתחזור בה מאמירה זו. ברוב המוחלט של הסיטואציות הדומות בעבר, מי שנדרש ממנו לעשות כן, התנצל או הבהיר שלא היה בכוונתו לפגוע בחברי הכנסת והמשיך בדבריו."

עוד הוסיף כי "במקרה הנדון, נציגת הנהלת בתי המשפט התעלמה מדבריי לחלוטין והמשיכה להקריא מהכתב. כאשר אמרתי לה שהיא אינה ברשות דיבור, היא המשיכה לדבר לתוך המיקרופון ולאחר שביקשתי מהסדרן להרחיק ממנה את המיקרופון, היא שבה וחטפה את המיקרופון כדי להמשיך לדבר ללא רשות דיבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף הדגיש חה"כ רוטמן כי "בניגוד לאמור במכתבך (וחבל שבדיקת העובדות שביצעת בנושא זה הייתה לקויה) ולמרות שאני סבור שהתנהלות שכזו מצדיקה הוצאתו של אדם מחדר הוועדה, במקרה הנוכחי לא הוצאתי את עו"ד חנית אברהם בכר, ולכן ממילא לא ביקשת ממני להחזיר אותה וממילא גם לא סירבתי להחזיר אותה."

חה"כ רוטמן סיכם "התגובות הרבות שאני מקבל מאנשים רבים ומגוונים על הדרישה העקבית שלי להקפיד בכבודם של חברי הכנסת, מכל סיעות הבית, כאשר עובדי ציבור מתייחסים אליהם בבוטות ובהתנשאות, גורמות לי לחשוב שאני פועל למען כבודה של הכנסת, גם אם את סבורה אחרת.

כך נהגו יושבי ראש וועדות רבים בעבר, ואני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד, ולא יעברו לסדר היום על התנהלות של עובד ציבור הפוגע בכבודם של חברי כנסת וחברי וועדה, ובכבודה של הכנסת כולה."

כזכור אתמול במהלך דיון ועדת החוקה על כללי ניגוד עניינים של שופטים פרצה מהומה כאשר יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן קטע את דבריה של עו"ד חנית אברהם בכר, נציגת הנהלת בתי המשפט ולא התיר לה להמשיך ולדבר. "לא אתן לך לעלוב בחברי הוועדה שלי, אני מבקש כמו שאני מבקש מכל אדם, וזה שאת מהנהלת בתי המשפט לא הופך את הדם שלך לכחול… כשם שאני מגן על עובדי ציבור ומבקש שיתנצלו אם אמרו דברים שלא במקום על מניעיהם, אני מצפה שכאשר את עושה מעשה כה חמור, אם את רוצה להמשיך לדבר, שתתנצלי בפני ח"כ קלנר, שאמרת שהמניעים שלו במכתב שמבוסס על כתבה עיתונאית על נושאים שצריכים ברור, הם מניעים לא כשרים, כי את לא מוסמכת לעשות את זה ועובד מדינה לא מבקר ח"כים בוועדת כנסת וזה גם מנוגד לכלל אתי." הטיח בה יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן.

שמחה רוטמן
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הוא דרש ממנה לחזור בה ולהתנצל בפני חברי הועדה לאחר שאמרה כי כלל הטענות שהועלו לגבי הנשיאה חיות נדחו על-ידי נציב התלונות על השופטים וכי "מחזור טענות אלה כעת מעורר חשש שהמניעים לעשות כן אינם עניינים ומטרתו אחת – להוביל לפגיעה באמון הציבור בבתי המשפט. גם בעניין השופט עמית הנושא נבדק על ידי נציב התלונות על השופטים שדחה את על הטענות בנושא".

עוד הוסיף, "אשקול להגיש תלונה אתית על התנהלותך כי עובד מדינה לא מותח ביקורת על מניעיהם של חברי הכנסת אצלי בחדר הוועדה. הוא חייב לנהוג בכבוד לחברי הכנסת. אם את רוצה לחזור בך מדברייך על מניעיו של ח״כ קלנר ורשימת הח״כים שביקשו את הדיון את מוזמנת לעשות זאת, אם את לא מתכננת לעשות זאת, לא אתן לך להמשיך לדבר".

לאחר דבריו אמרה עו"ד אברהם בכר: "שופטי ישראל ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה, במסירות, במקצועיות ובאובייקטיביות, ללא מורא וללא משוא פנים, תוך הקפדה למנוע ניגוד עניינים ובשקיפות מלאה".

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button