חדשות חוץמבזקים

צפו: עוד רגע מביך של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן לא מפסיק לייצר רגעים מביכים והאחרון שבהם אירע אמש (רביעי) בפגישה עם נשיא ברזיל לואיז אינאסיו לולה דה סילבה בשולי העצרת של האו"ם בניו יורק.

הנשיא האמריקני בן ה-80, המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, נראה מעט מבולבל כשנכנס לבמה. בתחילה, עם כניסתו, הוא נכנס בדגל ברזיל שהוצב על הבמה בגובה של 7 מטר וקיפץ קלות בעוד שהדגל מתנדנד. לאחר מכן הוא נראה נאבק באוזניות של מכשיר התרגום שלו בזמן שניסה להקשיב לנאום של נשיא ארה"ב שערך עמו נאום משותף בנוגע לזכויות עובדים.

"אתה יכול לשמוע אותי, הנשיא ביידן? זה רגע היסטורי עבור ברזיל ועבור ארה"ב", שאל המנהיג הברזילאי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשהוא לא הגיב מיד, הנשיא הברזילאי שאל פעם נוספת: "הנשיא ביידן, אתה שומע אותי?". הנשיא ביידן הנהן בתגובה אך המשיך לפשפש באוזניות לאורך כל הנאום של הנשיא לולה דה סילבה. בשלב מסוים, ביידן שמט את האוזניות מידיו והרים את גבותיו בתסכול.

בסוף, ביידן לחץ יד למנכ"ל ארגון העבודה הבינלאומי, גילברט הואונגבו, אבל אז פנה אל הקהל שמחא כפיים, הניף את ידו בהצדעה, הסתובב והלך לעבר היציאה בשעה שנשיא ברזיל התקדם לעברו כדי ללחוץ את ידו. הנשיא הברזילאי נראה מובך מאוד מהסיטואציה הניף בזרועו הסתובב אף הוא לצד השני ועזב את האולם.

על אף הרגע המביך, שני הנשיאים סיכמו על יצירת מערכת יחסים חזקה יותר בין המדינות והמחויבות שלהם ליצור משרות בעלות שכר טוב יותר ולהבטיח לעובדים תנאים טובים יותר. ביידן אמר כי השותפות בין ארה"ב לברזיל בנושא זכויות עובדים היא רק בין שתי המדינות לעת עתה, אך גם מדינות וארגונים אחרים מוזמנים להצטרף. לולה דה סילבה אמר גם כי בעקבות האיומים על דמוקרטיות ברחבי העולם, חשוב לשמור על זכויות העובדים ולעזור למשפחות עובדות. "זו יותר מסתם עוד שותפות דו-צדדית", אמר הנשיא הברזילאי. "זו מערכת יחסים אמינה שאנחנו בונים כאן ועידן חדש ליחסי ארה"ב-ברזיל בין שותפים שווים", אמר, והוסיף כי "עוני ואי-שוויון אינם אינטרס של אף אחד".

Back to top button