חדשות הארץמבזקים

נאום ראש הממשלה נתניהו באו"ם – תשבוחות ומחאות

נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (שישי) בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ממשיך לעורר תגובות והדים במערכת הפוליטית.מימין ומשמאל

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין ברך את ראש הממלה ואמר "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על נאומו המצויין בעצרת האו״ם. מובילים שלום תמורת שלום. מבצעים חזון של שלום בין ישראל לעולם הערבי. תחת הנהגתו ויחד עם חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, שמים את ישראל בקדמת הבמה העולמית באשר לטכנולוגיה של העשור הקרוב – הבינה המלאכותית. ממשיכים, גם השבוע, להפוך את ישראל למעצמה".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר שיבח אף הוא את נאום ראש הממשלה: ״מברך את ראש הממשלה, נתניהו על נאום חשוב בעצרת האו״ם. נאום שמצביע על מקומה של ישראל בעולם ובמזרח התיכון, כלכלה חזקה, ביטחון ושלום מתוך עוצמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התקשורת ד״ר שלמה קרעי אמר כי נאום ראש הממשלה הציב את הישגיה של ישראל במרכז הבמה העולמית: "זה היה נאום עוצמתי של ראש הממשלה נתניהו.. יחד איתו נקדם שלום מתוך עוצמה, המבוסס על אמת. מזרח תיכון חדש של שלום תמורת שלום

השרה אורית סטרוק אמרה: "מודה לראש הממשלה על נאום ללא רבב.רק שלום תמורת שלום. ברגעים בהם שורות אלה נכתבות, נראה כי ראש הממשלה מייצג אותנו באו"ם באופן מעורר כבוד, ומשדר באופן הברור ביותר שישראל לא תשוב למסלול אוסלו, ולא תוותר כמלוא-הנימה על ארצה".

מנגד באופוזיציה ובקרב ארגוני המחאה מתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו והדברים שאמר בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם ממטה המאבק חופשי בארצנו וארגון אחים לנשק נמסר: "אלפי לוחמות ולוחמי דמוקרטיה ישראלים ויהודים מכל רחבי ארצות הברית, הפגינו היום (שישי) מחוץ למטה האו"ם בניו יורק בזמן נאומו של נתניהו, ונשמעו היטב בתוך מסדרונות הבניין.

"אנו ממשיכים להתנגד, לא מורידים את הרגל מהגז ונערכים להפגנות מוצאי שבת, כי שום הישג ביחסי החוץ לא יכשיר הפיכה משטרית מבפנים. נתניהו נואם מדהים באנגלית אבל מחריב את ישראל בעברית. כל התקדמות מדינית היא מבורכת אבל שום הישג ביחסי החוץ לא יכשיר הפיכה משטרית מבפנים.

"כפי שהובהר בהפגנה העוצמתית מחוץ לבניין האו״ם בניו יורק, המאבק לא יעצור עד שההפיכה תיגנז והדמוקרטיה הישראלית תובטח לדורות. במוצאי שבת בערב, יממה לפני כניסת יום הכיפורים, רבבות מלוחמות ולוחמי הדמוקרטיה יצאו ליותר מ-100 נקודות ברחבי הארץ בכדי לזעוק יחד עם שכולי המלחמה: ׳לא לשווא׳ -עוצרים את מחדל 23".

מחאה - ניו יורק - נתניהו
צילום: מטה המאבק חופשי בארצנו
נאום - ניו יורק - נתניהו
צילום: דוברות השר שלמה קרעי

Back to top button