חדשות הארץמבזקים

עו"ד בכר: "מעדיף להיות בובה של הדמוקרטיה, מאשר של לוין או סמוטריץ'"

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר, התארח הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות של המועצה האזורית עמק חפר בבית העם המחודש בכפר ויתקין, בהנחיית אטילה שומפלבי.

עורך הדין בכר התייחס למספר נושאים ציבוריים הנוגעים למערכת המשפט. "העליון לא יכול לקבל את החקיקה של עילת הסבירות כמו שהיא בשום אופן. הוא יפסול לפחות חלק ממנו" העריך ראש לשכת עורכי הדין. על תמיכת אנשי המחאה בו אמר: "מעדיף להיות בובה של הדמוקרטיה, מאשר בובה של לוין או סמוטריץ' או קהלת".

עו"ד בכר אף התייחס לתמיכת ח"כים בקואליציה בעמירם בן-אוליאל והבהיר כי "המעשה שלו הוא תמצית הרוע האנושי." לדבריו, "המקרה של בן אוליאל, ומה שקורה בקמפיין שמשתתפים בו מנהיגי ציבור, הוא דוגמה חיה ישירה בדיוק להפיכה המשפטית, של ההריסה של מדינת ישראל הדמוקרטית והציונית. זה מתמצת את ההפיכה המשטרית. עם אמירות כאלה של חברי הכנסת כמו סון הר-מלך, עוד חצי שנה 40% מהציבור עוד יחשבו שאוליאל הוא צח כשלג."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד בכר ציין כי "בית המשפט קבע בזהירות הנדרשת ובהסתמך על כל הבדיקות שהוא הרוצח. בחברה דמוקרטית, אין שום כלי לבד מבית משפט. הניסיון לפקפק בבית המשפט ובמקצועיות שלו והכפירה המוחלטת בהחלטה של גוף אובייקטיבי, היא פגיעה קשה בדמוקרטיה".

על התמיכה של אנשי המחאה בבכר והביקורות על כך שהוא "בובה" שלהם הדגיש עו"ד בכר כי הוא "מעדיף להיות בובה של הדמוקרטיה, מאשר בובה של לוין או סמוטריץ' או קהלת. עד ל-4.1 היה ברור שאני לא מתמודד על תפקיד לשכת עורכי הדין. אבל מרגע שהבנתי מה עומד על הכף, זה השתנה. המחאה זיהתה את הערכים הליברליים שאני מביא, ואני גאה בתמיכה הציבורית העצומה. זה עניין לאומי ציבורי. אז בובה זה טוב במובן הזה".

על שינויים נדרשים במערכת המשפט אמר ראש לשכת עורכי הדין כי "מערכת המשפט חייבת עדכון וגיוון ופתיחות ורפורמות כמו מערכות אחרות. קודם כל צריך תוספת של שופטים וקיצור הליכים בבית משפט. אבל כשרוצים להשמיד את בסיס המשטר, זה לא הזמן לדבר על רפורמות אלא לשנות בהסכמה ובכתיבת חוקה. אחרי זה אפשר יהיה לדבר על רפורמות ושינויים".

עו"ד בכר התייחס למתקפות שעוברת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והביע את תמיכתו בה: "היא עומדת כגיבורה בעל כורחה כאשת ברזל. לא היא ולא הנשיאה חיות בחרו להיות במקום הזה. ההיסטוריה בחרה בהן, והן חלק מהמאבק. המדינה תהיה חייבת להן חוב עצום".

בנוגע לעילת הסבירות אמר עו"ד בכר כי "העליון לא יכול לקבל את החקיקה של הסבירות כמו שהיא בשום אופן. זה חוק מאוד מסוכן בצורה הנוכחית, והעליון יפסול לפחות חלק ממנו. הדבר הכי חשוב שראש הממשלה יאמר: ממשלת ישראל בראשותי מכבדת את פסק הדין של בית המשפט העליון".

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר - שבתרבות - המועצה האזורית עמק חפר
צילום: דוברות מועצת עמק חפר

Back to top button