מבזקיםספורט

קורע לב: צפו בסרטון שמסעיר את הרשת – "נשבר לי הלב, אין מקום לגזענות"

סרטון של תחרות התעמלות באירלנד הופץ ביממה האחרונה ברחבי רשת האינטרנט, הפך לויראלי וגרר תגובות זועמות רבות. הסרטון מציג שורה של נערות עומדות זו לצד זו לאחר התחרות שבה הן השתתפו וממתינות לקבלת המדליות על השתתפותן. בין הבנות עמדה ילדה שחורה שחיכתה אף היא לקבלת המדליה שלה.

להפתעתה, הנציגה שעברה עם המדליות והניחה על צווארה של כל אחת מהבנות שעמדו מולה, עברה ליד הילדה השחורה, הביטה בה וחלפה על פניה לילדה הבאה מבלי להעניק לה את המדליה, כפי שכל אותן בנות שעמדו איתה באותה שורה קיבלו בזו אחר זו. הילדה החלה לצחקק במבוכה ואף נראה שהיא מצביעה על עצמה כמי ששואלת "מה איתי?" בשעה שהנציגה ממשיכה לחלק את המדליות לשאר חברותיה (הלבנות). כשכל הבנות קיבלו את המדליות שלהן, הנציגה עזבה והותירה את הילדה השחורה המומה זו כאשר מאמנים, שופטים וצלמים שנכחו באולם כלל לא טרחו להתערב או להפנות את תשומת ליבה של הנציגה שדילגה על הילדה הנבוכה.

בעקבות הסרטון שזעזע את הרשת החלו כלי תקשורת ואישים מפורסמים לברר את פרטי האירוע. מסתבר שמדובר בתחרות התעמלות שנערכה בחודש מרץ 2022 אך הסרטון עלה לרשת והופץ רק כעת כשמשתמשי המדיה החברתית כינו זאת "עוול ממניעים גזעניים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחת המפורסמות, אלופת ההתעמלות סימון בילס, שמרבה לדבר בפומבי על נושאים חברתיים חשובים, פרסמה את הסרטון ברשת החברתית שלה וזמן קצר לאחר מכן שיתפה את העוקבים שלה כי הורי הילדה יצרו איתה קשר. "כשהסרטון התחיל להסתובב, הוריה יצרו איתי קשר. הלב שלי נשבר כשראיתי את זה אז שלחתי לה סרטון קצר. אין מקום לגזענות באף ספורט או בכל מקום אחר ", הגיבה.

לאחר שהסרטון עורר ויכוח גדול על גזענות ומדוע איש לא נענש על התקרית המבישה, ההתאחדות האירית פרסמה הודעה ובה הסבירה כי מדובר בטעות אנוש שלא עמד מאחוריה כל מניע גזעני. עוד נמסר בהודעה כי הילדה קיבלה לבסוף את המדליה לאחר שהתבררה הטעות, עוד בטרם עזבה את האולם.

כמובן שמשתמשי המדיה החברתית לא השתכנעו מההסבר של ההתאחדות לתקרית ואף הציגו מספר עובדות ששוללות את הטענות "השקריות" לטענתם. כמו העובדה שמי שהיה אחראי לחלוקת המדליות עמד מול הילדה, הביט בה ואז עזב. ודבר נוסף שמעיד על כך היה, כשבסיום חלוקת המדליות נשארה בידי הנציגה מדליה נוספת שהייתה אמורה "להזכיר" לה ששכחה מישהי.

Back to top button