סרטונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא פרגוואי סנטיאגו פניה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא פרגוואי סנטיאגו פניה, במהלך כינוס עצרת האו"ם בניו יורק.

בפתח הפגישה, ראש הממשלה נתניהו בירך על ציון 75 שנים ליחסים בין המדינות, ואמר כי הוא ממשיך להוביל את השינוי האסטרטגי ביחסי ישראל עם מדינות אמריקה הלטינית, וברצונו להוביל את יחסי ישראל-פרגוואי תחת כהונת הנשיא פניה לשיאים חדשים.

בנוסף, רה״מ נתניהו הדגיש כי חשוב שהיחסים הידידותיים בין המדינות יתבטאו גם בתמיכתה של פרגוואי בפורומים בינלאומיים, וכי ישראל תשמח לסייע לפרגוואי בתחומים שונים, בעיקר בתחום הסייבר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא פרגוואי פניה הודיע לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתו להחזיר את שגרירות פרגוואי לירושלים עד סוף השנה. במקביל, ישראל תפתח מחדש את השגרירות בבירת פרגוואי אסונסיון.

ראש הממשלה נתניהו:
״אני שמח לומר שלנשיא סנטיאגו פניה ולי היה דיון פורה מאוד על חיזוק היחסים בין פרגוואי לישראל. הדבר החשוב ביותר שנעשה מיד, הוא לפתוח מחדש את שגרירות פרגוואי בירושלים ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל באסונסיון. נעשה זאת בנובמבר, יחד עם תכנית כללית להרים את היחסים שלנו בדרכים רבות. אני מקבל בברכה את ההזדמנות הזאת, ואני מברך את שנינו״.

נשיא פרגוואי פניה:
״ראש הממשלה, לפני כמעט שלוש שנים ביקרתי בירושלים, הייתי פוליטיקאי שחולם על פרגוואי אחרת. אמרתי לך בפגישה הזאת שפרגוואי תפתח שוב את השגרירות במקום שאליו היא שייכת, בעיר ירושלים.

ולכן אני גאה מאוד, אדוני ראש הממשלה, לצאת בהכרזה הזאת ולוודא שזה יתבצע בהקדם האפשרי. ההיסטוריה שלנו איחדה בינינו, ההווה שלנו מאחד בינינו, אך העתיד יקרב בינינו יותר ממה שהיינו אי פעם״.

בפגישה השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים, ר׳ הסגל, ר׳ המוסד, ר׳ המל״ל, מזכיר הממשלה, מזכ״צ רה״מ, שגריר ישראל באו״ם והיועץ המדיני; והמצד של פרגוואי השתתפו שר החוץ, שר הכלכלה ושר התעשייה והמסחר.

וידאו: רועי אברהם, לע"מ
סאונד: יחזקאל קנדיל, לע"מ

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

46 תגובות

  1. 1)  Before US-talks about Saudi-Justice or about "Shared-Values"
    (with Israel…):
    Pretty-Please: Display evidence on Biden-bribery-Question, and "health-condition" ??
    2)  Israel PM: Please do not meet Biden at the WH: health (and bribery-qstn) might cause revealing secrets.
    2.1) Not in the WH (because probably Obama's ruled)
    2.2) Qstn (Carlson interview): Was the "white-powder" found in WH (July 2) Obama's (not Hunter's)??
    3)  Irony: RICO suit better "Baiden-Brand".
    NSO probably have bribery-evidence
    (כתב-התביעה 4# נגד "טראמפ" RICO הוא שם החוק כנגד פשע-מאורגן) מתאים יותר לביידן: כי לקח-שוחד (מעל 50 מיליון)
    4)  סבירות, ל: הדחת-ביידן (עקב שוחד) כלומר: להדק הקשר עם "סגנית-הנשיא"…

    1)  תכלית התמיכה (בסקרים) ב"גנץ":
    הפקידות, הפרקליטות, השופטים והטייקונים:
    כולם מבינים ש"גנץ" מהווה:
    הזדמנות-חד-פעמית של "טמבל-לא-עקשן-אהוב"
    ולכן
    יקל-למערכות (דיפ-סטייט) להמשיך-לנווט.
    2)  בגלל "הריק-במוחו": "נתניהו" ולאחריו "בנט" מנעו ממנו להיות "ראש-ממשלה"
    ולכן: אסור ש"גנץ" יהיה "שר-ביטחון"

  2. God bless Israel and god bless all friends of Israel and the great PM Benjamin nataniyaho god bless you and protect you sir and long long long long long long life Israel
    💙💙 💙 💙 💙 💙

  3. מה מכריע מחלוקת?

    מי כמונו יודע להיכנס למחלוקות שבדרך כלל אין לנו מושג איך לצאת מהן. בכלל, שימו על כף אחת של המאזניים את הנטייה הטבעית של כל אדם בעולם לשלום ואחווה, על השנייה את הנטייה למלחמה וכף המלחמה תכריע בחבטה למטה. במיוחד אם מדובר ביהודים. כתוב "בראתי יצר הרע" , כלומר נברא רצון שנוטה במובהק למחלוקת, לחלוקה, להתפלגות, לתחרות ולהיאבקות. ומנגד כתוב, "בראתי לו [ליצר הרע] תורה תבלין", שתכניס בו טעם.

    ברור לנו שיש גם תועלת במחלוקת, שהיא אם כל התפתחות. בלי מחלוקות בין מדענים למשל היינו נשארים בבורות גמורה. בלי מחלוקות חברתיות העולם כבר מזמן היה מחוויר ומתנוון. אבל מה עוזרת לנו כל ההתפתחות הכבירה של דעת ופילוסופיה אם היא לא מביאה לסוף המלחמות ולא הופכת את העולם למקום מאושר? עוד להיפך, ככל שהאנושות מתפתחת יותר היא מוצאת דרכים המוניות ומתוחכמות להרוג ולהרוס, להשתלט לשעבד ולנצל, והופכת מזיקה יותר מדור לדור, לעצמה ולשאר חלקי הטבע.

    מובן מכאן שאסור למחוק את המחלוקת, כי היא מנוע ההתפתחות שלנו ולא לחינם נבראנו בעלי נטייה למחלוקת, אבל אנחנו חייבים להבין איך להשתמש בנטייה הזאת במדרגה אחרת, גבוהה, מועילה, מאחה. כזאת שנעזרת במחלוקת כדי להשלים זה את זה ולהגיע לשלמות בינינו.

    זה התבלין שטמון בתורה. להשתית שלום על פני המחלוקת, זאת סגולתה. היא ניתנה לנו כדי שנשתמש בה לצורך זה כחלוצי העולם, כאור לגויים. כשאנחנו לא בכיוון, אנחנו הכי גרועים. על הייחודיות הזו של היהדות הרחיבו מקובלים בכל הדורות והיא נחוצה לנו ולעולם כולו היום כמו אוויר פסגות בעיר צפופה ומזוהמת עד מוות.

    בחכמת הקבלה כתוב, שעלינו להסב את המחלוקת – שמתחוללת בתוך האדם, בינו לשאר בני האדם, ובין עם אחד לעמים כולם – למחלוקת לשם שמיים. להשתמש בה לא כל אחד לטובת עצמו, לפי הנטייה הטבעית של היצר הרע, אלא יחד בעד הכוח העליון, שתכונתו היא גם אחד משמותיו – "שלום".

    כלומר היחס שלנו למחלוקת הוא שצריך להשתנות. במקום שהמחלוקת תעורר בנו שנאה למי שדעתו שונה משלנו, עליה להאיר בנו חיבה גדולה אל הזולת, אהבה שאינה קשורה ותלויה בדבר.

    יחס כזה אפשר למצוא באופן טבעי בתוך משפחה. נגיד אח אחד אוהב אוכל מלוח, השני מעדיף מתוק. ההבדל ביניהם בטעם האוכל לא יפגום בקרבה ביניהם, הם לא יצאו למלחמה על המלחייה. זו תהיה הזדמנות עבור כל אחד מהם לדעת מהו טעמו של אחיו, לחשוב על טובתו ובכך לחזק את הקשר ביניהם. ברגע שיש קשר הדוק שבו כל אחד חושב על טובת האחר, הפתרון הטכני כבר מגיע ומובטח שכולם ייהנו מהסעודה.

    בינינו, בין חברי האומה הישראלית, אי אפשר למצוא יחס טבעי כזה, תחושה של משפחה אחת. אנחנו צריכים להתאמץ כדי לבנות יחס כזה בינינו, במודע, בעזרת השיטה שמוסברת בפירוט במקורות שלנו, בכתבי המקובלים שאומנם גם הם לא פעם נמצאים בחילוקי דעות, אבל לשם שמיים, למען הכוח העליון, האחד בבריאה.

  4. האנרכיסטים שורפי הכבישים , חושבים שהם יותר טובים וחכמים מכל המנהיגים שבאו לפגוש את ראש הממשלה של המעצמה מדינת ישראל,

Back to top button