חדשות הארץמבזקים

בית"ר עילית: בן 52 נפל מגובה שישה מטרים במהלך בניית סוכה

גבר כבן 52 נפל הערב (שלישי) מגובה במהלך בניית סוכה בבית"ר עילית.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בהכרה מלאה, במצב בינוני ויציב עם חבלות בראש ובגפיים.

פרמדיק מד"א, איהב עליאן, סיפר: "הגבר שכב על הרצפה כשהוא בהכרה מלאה עם חבלות בראש ובגפיים. סיפרו לנו שבמהלך בניית סוכה הוא נפל מגובה, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתנדבי "צוות הצלה" יענקי פרוכטר ושמחה פייט שהגיעו ראשונים למקום, הוסיפו: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 50 מוטל על הרצפה וסובל מחבלות בראש ובגפיים, לאחר שנפל מסולם מגובה של כשישה מטרים במהלך בניית סוכה. יחד עם חובשים ופרמדיקים נוספים של מד"א הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים, קיבועים וחבישות".

איחוד הצלה פרסם הערב הנחיות בטיחות בעת בניית הסוכה ובמהלך החג:

  •  כאשר מקימים סוכה יש להקפיד על זהירות בעבודה בגובה.
  •  הקפידו לעבוד בזוגות כאשר אתם מטפסים על סולם באופן שאחד מהשניים מחזיק את הסולם ומייצב אותו.
  •  הרחיקו מסמרים, נעצים וכלי-עבודה מהישג ידם של ילדים.
  •  הקפידו על כללי הזהירות בעת הדלקת נרות שבת וחג בסוכה. השתמשו במתקן מיוחד להדלקת נרות (שימנע קרבה של הנרות לדפנות הסוכה) והרחיקו את הנרות מדפנות הסוכה ומהסכך.

נחמן טובול דובר איחוד הצלה און ליין הוסיף: "בשנים עברו טפלו מתנדבי איחוד הצלה בעשרות פצועים כתוצאה מנפילה מסולם בעת בניית סוכה. חלק מהמקרים הסתיימו למרבה הצער במוות. אנו קוראים לציבור לנהוג בזהירות בעת בניית הסוכה ובזמן השהייה בה במהלך החג, ומאחלים חג סוכות שמח לכל בית ישראל".

סולם - תאונת עבודה
ארכיון. צילום: איחוד הצלה חריש

Back to top button