צרכנות

ארבעה עזרי ניידות לקשישים ומבוגרים שאתם חייבים להכיר

קרדיט לתמונות PIXABAY

על עצמאות ובני הגיל השלישי

אחד האתגרים הגדולים ביותר בקרב מבוגרים, קשישים בני הגיל השלישי היא ללא ספק עצמאותם. אם יש משהו שאנשים אלה חפצים בו זה להיות כמה שיותר עצמאיים וכמה שפחות תלויים בזולת. אף אחד לא באמת רוצה להיות תלוי במטפל סיעודי או בעוזרת, שיכולים להשפיע על איכות חייהם של המבוגרים. עם זאת, יש לא מעט גורמים שיש לתת עליהם את הדעת- על מנת לזכות בעצמאות ויכול ניידות.

הבעיה היא שהגיל הרבה פעמים עושה את שלו והזיקנה משפיעה על התפקוד. קשה יותר לעמוד, ללכת, יש ירידה בטונוס של השרירים, יש יותר חולשה בגוף ולפעמים גם המצב הרפואי בגילאי 70 ומעלה, נותן אותותיו.

אחד הקשיים הבולטים ביותר הוא נושא הניידות. זה יכול להיות בתוך הבית ובין החדרים והתנועה מחדר לחדר, וזה יכול להיות גם ניידות מחוץ לבית, לקניות, לסיבוב ברחוב או בקניון, או אפילו יציאה לקופת החולים בתור לרופא. כל אלה ללא היכולת לבצע את המשימה של ההליכה וניידות מנקודה אחת לשנייה- מפריעים ופוגעים בעצמאותם של אנשים אלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אביזרי ניידות לקשישים ובני הגיל השלישי

אז כפי שציינו, תנועה והיכולת לנוע ממקום למקום היא משמעותית ביותר- ויכולה לשפר את איכות חייהם של קשישים בצורה משמעותית וניכרת. כיום, במאה ה21, יש לא מעט עזרים ואביזרים, שנועדו להקל על חייהם. הם יכולים לסייע להם בתנועה בתוך הבית ומחוצה לו, ובכך, לחזקת את תחושת העצמאות והביטחון העצמי, ולספק להם איכות חיים גבוהה יותר.
לפניכם ארבעה עזרי ניידות ותנועה לקשישים שאנחנו ממליצים לכל אחד להכיר.

רולטורים

כשמדברים על רולטורים חשוב להבין כי הם סוג של הליכון לקשישים על ספידים. מדובר בהליכון עם גלגלים. המשמעות של הרולטור היא שניתן לנוע בעזרתו בבית ומחוצה לו בצורה מהירה ופשוטה. לכל רולטור יש את האיכות והגימור שלו. אדם המעוניין להתנייד מחוץ לבית עם הליכון, ויש לו יכולת תנועה סבירה, יוכל להיעזר ברולטור. הכלי כולל 3 או ארבעה גלגלים בדך כלל כולל בלמי יד על מנת שניתן יהי להאט ולשלוט בקצב התנועה- למשל שלא להידרדר מהר מידי בירידה. יש כאלה המעוצבים עם כיסא מיוחד שניתן לעצור ולשבת למנוחה כשמתעייפים, יש כאלה עם סלסלות אחסון בכידון או בחלקו התחתון של הכלי ועוד. זהו כלי מאוד טוב ואפקטיבי לאנשים המעוניינים לא לוותר על הליכה וכאמור- שמסוגלים לכך. מעבבר לכך, הוא משמש ככלי שיקומי נפלא גם לאוכלוסיות אחרות.

הליכון למבוגרים

הליכון למבוגרים מהווה פונקציה הרבה יותר ביתית לזקנים וקשישים כאביזר עזר לתנועה וניידות בבית. מדובר באביזר הנראה כמו 2 בסיסי ח המחוברים בצורה קבועה או אפשרות לקיפול ביניהם.
בחלקו הקדמי יש שני גלגלים בכל צד- המאפשרים התקדמות והישענות עליו. בחלקו האחורי יש רגליים עם גומיות או ששמים להם כדורי טניס חתוכים- להחלקה קלה ונעימה על הרצפות.
הוא מהווה כלי יעיל וייעודי לבית, אם כי ניתן להיעזר בו במקומות שיש בהם ריצוף. הוא אינו מתאים לטיול במדרכות, כבישים וכדומה, אלא יותר לקניונים לקופת חולים ולמבנים סגורים.

קלנועית חשמלית

קלנועית חשמלית מיועדת למבוגרים שקשה להם לנוע בחופשיות מכל מיני סיבות, אך עדיין מעוניינים להתנייד מחוץ לבית. כלי זה הנו חשמלי ונטען, מאפשר תנועה ללא מאמץ בזמן ישיבה, ויכול לנוע כמעט בכל שטח סלול (וגם לא סלול-אם כי אנחנו לא ממליצים). היתרון הגדול של הכלי היא הקלה גדולה הכרוכה במאמץ ההליכה והיכולת לנוע בחופשיות ובצורה עצמאית גם מחוץ לבית.

כסא גלגלים

כסא גלגלים הנו כלי לקשישים ומבוגרים בני הגיל השלישי שהינם מוגבלי ניידות ותנועה. מפאת חוסר יכולתם לנוע בעמידה ובצורה חופשית, אנשים אלה יכולים לנוע בישיבה עם כסא גלגלים. זה יכול להיות כסא גלגלים נדחף- שבו יש אדם נוסף הדוחף שתי ידיות בראש הכסא. זה יכול להיות כסא גלגלים סטנדרטי שבו המשתמש יכול לדחוף את שני גלגלי ההנעה הגדולים על מנת להתקדם. ואופציה שלישית היא שימוש בכסא גלגלים חשמלי הנשלט באמצעות ג'ויסטיק. כיסא גלגלים חשמלי ממונע, אינו מצריך מאמץ, ומאפשר לנוע בחופשיות כמעט בכל מקום. חסרונות מרכזיים- אי יכולת לנוע ולעלות מדרגות, ולעיתים מפאת רוחבו- יש פתחים שלא ניתן לעבור בהם כי הוא רחב מידי.

 לסיכום

הצגנו בפניכם את ארבעת העזרים המרכזיים החשובים והנפוצים ביותר לאוכלוסיית הקשישים. לפני ביצוע רכישה- שקללו היטב את הצרכים וכן יתרונות מול חסרונות ובצעו רכישה חכמה.

Back to top button