חדשות חוץמבזקים

העירייה נפלה קורבן להונאת דיוג והפסידה 1.2 מיליון דולר

משטרת פלורידה פתחה בחקירה לאחר שעיריית פורט לודרדייל דיווחה כי נפלה קורבן להונאת דיוג והפסידה 1.2 מיליון דולר לאדם שהתחזה לחברת בנייה שעבדה עבורה.

המשטרה בשיתוף רשויות אכיפת חוק נוספות פועלות יחד על מנת לחשוף את זהות האדם שרימה את העירייה ב-14 בספטמבר בטענה שהוא "מוס בנייה", הקבלן שעובד לבניית תחנת המשטרה החדשה בעיר בשדרות בראוורד. בלשי המשטרה אמרו כי העירייה שילמה את התשלום 1.2 מיליון דולר מאחר והאמינו שזהו חשבון לגיטימי.

"כל הניירת הייתה בדיוק כמו שהניירת התקבלה מאותה חברה בעבר", אמר ראש עיריית פורט לודרדייל, דין טרנטליס. "כנראה שלמישהו הייתה גישה למידע של החברה הזו, לקבצים ולכל הרישומים שלה, הכל היה בדיוק כמו שקיבלנו את הבקשה בעבר, במיוחדקבלת הצ'ק מהחברה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל העייריה, גרג צ'וואריה הסביר כי "ביום רביעי (13 בספטמבר), קיבלתי דואר אלקטרוני עם בקשת תשלום ממישהו שהעמיד פנים שהוא מחברת "מוס בנייה". הם מילאו את כל הניירת הדרושה ואף צירפו צ'ק ריק כפי שקרה בעבר. בדקתי את השם עם פקידי העירייה ואמרו שזה תואם את רישומי החברה וביצענו את התשלום על סך 1.2 מיליון דולר. מאוחר יותר התברר כי בקשת התשלום הייתה במרמה".

"תוקפים זדוניים ניצלו את שמנו הטוב ואת המידע הזמין לציבור כדי לבצע את ההונאה", אמר דובר מטעם "מוס בנייה" בהצהרה שפורסמה ביום חמישי (14 בספטמבר). "מדובר בתיק הונאה שנחקר על ידי פקידי עיריית פורט לודרדייל והמשטרה." הוסיף.

מאחר שהתשלום בוצע באמצעות העברה בנקאית, ראש העיר אמר כי הבנק פועל להחזרת הכסף, אולי תוך שבוע. טרנטליס הוסיף שאם לא יוכלו לבטל את ההעברה, העירייה תפעיל את הביטוח שלה ומשלם המסים לא יפסיד כסף.

"ברור שאנחנו חייבים למצוא את הדרך לאמת את הנתונים בצורה טובה יותר על מנת שלא יקרה שוב מקרה שכזה. הונאות הדיוג הפכו נפוצות יותר בתרבות של היום", אמר טרנטליס.

"לעיתים קרובות הם פורצים את המייל של ספק השירותים, ואז הם שולחים מה שנראה כמו חשבונית לגיטימית, וייתכן שזו חשבונית לגיטימית, אבל הם משנים את פרטי חשבון הבנק", אמר ד"ר פבלו מולינה, מומחה אבטחת סייבר שהסביר כי זה נהיה נפוץ יותר בקרב מוסדות ממשלתיים.

משטרת פורט לודרדייל ניצלה את המצב כדי להזכיר לאזרחים להיות ערניים וזהירים בכל הנוגע למילוי בקשות תשלום.

זהות התוקף טרם התבררה וחקירת המשטרה בעניין זה נמשכת.

Back to top button