מבזקיםפוליטי / מדיני

שידור חי | דיון דרמטי בבג"ץ על נבצרות רה"מ – מה יחליטו השופטים?

הרכב של 11 שופטים יחלו בעוד מספר דקות (חמישי) את הדיון הדרמטי בנושא חוק נבצרות ראש הממשלה, ויחליט האם להתערב, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, בחוק יסוד.

שידור חי מבית המשפט

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחס לקיום הדיון ואמר: "הדיון שמתקיים היום בבית המשפט הוא הלכה למעשה דיון בביטול תוצאות הבחירות. אף שם מכובס אחר לא יסתיר את האמת הפשוטה הזו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"משמעות דחיית תחולת חוק הנבצרות היא שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יוכל לקחת לעצמו יש מאין סמכויות שמעולם לא ניתנו לו, ולדון באפשרות ההזויה כשלעצמה להוציא ראש ממשלה לנבצרות, וכל זאת בניגוד מוחלט לתוצאות הבחירות. העותרים מבקשים למעשה להדיח את ראש הממשלה נתניהו, כדי לשים סוף לשלטון הימין. נכשלו בקלפי, וכעת מבקשים לבטל את תוצאות הבחירות." הוסיף.

שר המשפטים - יריב לוין
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

עוד אמר לוין: "תוצאת הדבר היא שבישראל לא תהיה יותר דמוקרטיה, אלא שלטון של אנשים ששמו עצמם מעל העם. מעל הכרעת הבוחר בקלפי. בית המשפט שוב מבקש להתערב בחוסר סמכות מוחלט בחוק יסוד. הוא שוב שם עצמו מעל הממשלה, מעל הכנסת, מעל העם ומעל החוק. זו לא דמוקרטיה."

ארגון המחאה המכנה עצמו 'כוח קפלן' בתגובה לדבריו של שר המשפטים לוין: "לוין ממשיך להתנהל כמו פרקליט של המאפיה הסיציליאנית ושולח איומים על בית המשפט עם פתיחת הדיון. התנהלות מאפיוזית כזאת יש רק בדיקטטורה. האיש שמוביל הפיכה משטרתי מסוכנת שמרסקת את מדינת ישראל כבר יודע שמיליונים יתייצבו להגן על בית המשפט ושומרי הסף מול המעשים שלו. אין ולא תהיה מחילה למי שמנסים להפוך את ישראל לדיקטטורה."

הפגנה נגד המהפכה המשפטית - מפגינים - תל אביב - קפלן - לילה
ארכיון. צילום: גלעד פירסט

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ומגיש העתירה נגד חוק הנבצרות, ח"כ עודד פורר: "חוק הנבצרות הוא חוק פרסונלי שנתפר למידות הפרנויה של בנימין נתניהו ויצר מצב אבסורדי לפיו גם אם ראש בממשלה יהיה חס וחלילה מורדם ומונשם, לא ניתן יהיה להוציאו לנבצרות. לכן הדרישה שלנו היא לכל הפחות לקבוע כי החוק יחול רק מהכנסת הבאה ובכך ינוטרל המימד הפרסונלי בחקיקה. ההתנגדות של נתניהו ויריב לוין להחיל את החוק רק מהכנסת הבאה וההתנפלות שלהם על בית במשפט מוכיחה כי מדובר בחוק פרסונלי פרנואידי שנועד לתכלית אחת – לשרת את האינטרס האישי של נתניהו שלא פרסם דיווח על מצבו הבריאותי כמתחייב מאז 2016. שיספרו לציבור ממה באמת הוא מפחד?"

עודד פורר - ועדת העלייה הקליטה והתפוצות - כנסת
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת

חה"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏כן, דמוקרטיות מחוסלות לאט. בג"ץ מעולם לא הוסמך לדון בחוקי יסוד. לאפשר לפקיד אחד לבטל על דעת עצמו את בחירת העם זה פיגוע בדמוקרטיה. אסור לנרמל."

בית המשפט העליון - בג"ץ - בג"צ
ארכיון. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

Back to top button