מבזקיםפוליטי / מדיני

השר תוקף את השופטים: "הדיון בבג"צ הוא לא לגיטימי"

יו״ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, התייחס לפני זמן קצר (חמישי) לדיון המתקיים ברגעים אלו בבג"ץ, בהרכב של 11 שופטים, בנושא חוק נבצרות ראש הממשלה והאפשרות התקדימית שהשופטים יחליטו על פסילת חוק יסוד.

"הדיון בבג"צ על חוק הנבצרות הוא לא לגיטימי." אמר סמוטריץ' והוסיף: "העם אמר את דברו בבחירות ופקידים לא יכולים לבטל את הבחירה של העם. שופטים לא יכולים לבטל חוק יסוד ובטח שלא להמציא לעצמם או ליועמ"ש סמכות להדיח ראש ממשלה נבחר. זו האמת וכל היתר הצגה גרועה וחסרת תוקף."

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אשר עתרה נגד חוק הנבצרות, אמר בפתח הדיון בבג"ץ: "אנחנו נמצאים כאן היום בעוד יום דרמטי בבית המשפט העליון. התנועה למען איכות השלטון בישראל ביקשה לפסול את חוק הנבצרות או יותר נכון לקרוא לחוק הזה ״חוק ההתבצרות״ של ראש הממשלה שהתבצר בתפקידו להיות חסין במפני העמדה לדין בשל הפרת הסדר ניגוד העיניינים שלו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"החוק הזה הוא כמובן חוק לא דמוקרטי, לא חוקתי, חוק פרסונלי, חוק רטרו-אפסקטיבי שפוגע ברציפות השלטונית, יש המון פגמים בחוק הזה ולכן החוק הזה לא חוקתי. זה חוק שבא במסגרת ההפיכה שלטונית שאנחנו חווים, ואני מאוד מקווה שבצורה כזו או אחרת בית המשפט העליון יתערב היום. אנחנו ביחד חברי התנועה לאיכות השלטון נוביל את הקרב המשפטי, עד שננצח ונעצור את ההפיכה השלטונית הזאת."

בנימין נתניהו - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button