צרכנות

4 טיפים מיסויים מחוץ לקופסא – מאת רו"ח רותם סול

ראש השנה מסמן לנו את תחילתה של שנה חדשה אך מבחינת רשויות המדינה, שנת המס היא שנה קלנדרית המתחילה בראשון לינואר ומסתיימת בשלושים ואחת לדצמבר, אם אתם שוקלים להשקיע השנה או כבר משקיעים בשוק ההון הכנו מספר טיפים עבורכם, טיפים מיסויים מחוץ לקופסא גם עבור חברות בע"מ.

קרדיט תמונות: Shutterstock

מימוש נכסים בשוק ההון

כיום לקראת סוף שנת 2023, קיימת תנודתיות גדולה בשוק ההון והציבור, לרוב, אינו מודע לעקרון המימוש על פיו פועלת רשות מס ההכנסה, כלומר כל עוד לא נעשה מימוש, גם אם ערך הכסף עלה או ירד, אין לו השפעה מבחינה מיסויית. לכן, ההמלצה שלנו היא למכור את נייר הערך היום בהפסד, ויום אחרי לקנות אותו חזרה.

מבולבלים? נסביר: נניח לצורך הדוגמא שקנית ניירות ערך במאה ש"ח, הייתה ירידת ערך וכיום נייר הערך שווה רק עשרים ש"ח. כלומר, קיים הפסד כלכלי של שמונים ש"ח שאותו ניתן לקזז לצרכי מס הכנסה מרווח הון (שמונים ש"ח בדוגמא שהבאנו) לאחר שמימשנו אותו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט תמונות: Shutterstock

באיזה תדירות אתם מבצעים פעולות בשוק ההון?

יחידים הפועלים בשוק ההון בתדירות גבוהה ומבצעים פעולות רבות של קניה ומכירה, על אף שעובדים במשרה ללא קשר לשוק ההון, עלולים להיות מוגדרים ע"י רשות המיסים כמי שפועל כעסק לכל דבר ועניין ומס הכנסה דורשים תשלום מס לפי מס שולי שיכול להגיע עד לכדי 50%

כעת ששוק ההון בירידה וקיימים הפסדים, גם אנו כרואי החשבון, יכולים לטעון שמדובר בהפסדים עסקיים של עסק ולא רווח הון רגיל, בדיוק כפי שמס ההכנסה טוען במקרה הפוך, הפסדים עסקיים יכולים להתקזז כנגד כל מקור הכנסה של היחיד, דוגמת משכורת שחבה במס שולי עד 50% ומכאן החסכון המדהים. במידה וערך המניות שלכם בשוק ההון יחזור לעלות בעוד מספר שנים, יתכן שתדרשו בתשלום מס כעסק (בדיוק כמו שהיה במצב ההפוך), ולכן יש להיערך בצעדים מדודים וזהירים לאחר נקיטת פוזיציה שכזו על מנת שנימנע מהקוץ שבאליה. מיסוי בשוק ההון הינו נושא מורכב ומגוון מבחינת האפשרויות הקיימות לסוחרים בשוק ההון. לכן יש להיוועץ עם רואה חשבון מומחה ובקיא במיסוי בשוק ההון .

קרדיט תמונות: Shutterstock

עובדים מהבית? תוכלו להזדכות במס הכנסה עבור חלק מהוצאות הבית

כיום עסקים רבים בוחרים ללכת לכיוון התאגדות כחברה בע"מ ובייחוד בעולמות הדיגיטליים, מרבית עובדים ישירות מביתם, וגם אלו שעובדים במשרד פיסי ששכרו, עובדים לא מעט גם מהבית, עונים למיילים, מדליקים מזגן, אוכלים, משתמשים בחשמל וכו' ולכן, ניתן להזדכות במס ההכנסה עבור חלק מהוצאות הבית. לרוב ניתן להזדכות עבור 25% מהוצאות הבית, שנתית, מדובר על לא מעט כסף המהווה חלק מהוצאות העסק שלכם כיחיד או כחברה בע"מ, שימו לב, ניתן להזדכות אפילו עבור חלק מהריבית על המשכנתא שלכם ואף על פחת הדירה שבבעלותכם

קרדיט תמונות: Shutterstock

משפחה לא בוחרים

לחברה בע"מ קיים מס חברות קבוע בשיעור  של 23%. פקודת מס ההכנסה מגדירה חברה ייחודית מאוד הנקראת חברה משפחתית. חברה שמצד אחד בעלת יישות משפטית נפרדת ומהצד השני לצורכי מס הכנסה, החברה שקופה. מהו הייתרון הבולט בהקמת חברה משפחתית בתחילת הדרך? היות ורוב חברות סטטיסטית, בשנתם הראשונה נמצאות בהפסד, ההוצאות בחברה בשל שיווק, מיתוג, תשלומי הקמה למיניהם ועוד, אשר עולות על ההכנסות, בפרט עסק בתחום המזון שמצוי בסיכון גבוה יותר.

בחברה משפחתית, כל ההוצאות וההפסדים עולים למעלה ליחיד שמחזיק בה, כלומר, בשנה הראשונה, ניתן לקזז את כל ההפסדים אל מול ההכנסות האישיות הנוספות של היחיד ולקבל חבות מס קטנה יותר בשורה התחתונה.

ניתן בכל שנת מס עד חודש נובמבר להודיע לרשות מס ההכנסה אם אתם רוצים להפוך לחברה רגילה וזה תלוי ברמת ההכנסה שלכם, כלומר במידה והרווחים עולים ועוברים את מדרגות המס השולי, לפיכך יש חשיבות להיערך מבעוד מועד. ישנם תנאי סף על מנת להיות מוכרים כחברה משפחתית.

 

Back to top button