חדשות חוץמבזקים

מתיחות בלב האיחוד האירופי על רקע גלי הגירה

מתיחות עזה התעוררה בין איטליה וגרמניה, על רקע מצוקת המהגרים הרבים הפוקדים את חופי היבשת. ראש הממשלה האיטלקית ג'ורג'ה מלוני תקפה את קנצלר גרמניה וכתבה לו במכתב בהול כי היא "נדהמה" לגלות שממשלתו תומכת בארגונים המסייעים למהגרים הרבים הפוקדים את איטליה. ג'ורג'ה מלוני, אשת הימין השמרני באיטליה שנבחרה לפני כשנה, הציבה את המלחמה בהגירה הבלתי חוקית כאחד מהיעדים המרכזיים ביותר של ממשלתה.

"נדהמתי ללמוד שממשלתך – בצעד בלתי מתואם עם הממשלה האיטלקית – החליטה לתמוך בארגונים לא ממשלתיים המעניקים סיוע למהגרים הפוקדים את איטליה ופעולות חילוץ שלהם בים התיכון", כתבה מלוני בזעם לשולץ, במכתב ששותף בסוכנויות הידיעות באיטליה.

המדיניות של הימין השמרני באיטליה אף קיבלה חיזוק בנאום שנשאה שרת הפנים של בריטניה סואלה ברוורמן בארה"ב בנושא ההגירה הכריזה שהרב-תרבותיות "נכשלה" באירופה ,ומאיימת על הלכידות החברתית במדינת הלאום. ברוורמן אמרה ש"דוגמה מוטעית של רב-תרבותיות" אפשרה לאנשים להגיע לבריטניה במטרה "לערער את היציבות ולאיים על ביטחון החברה". כשהיא מציגה את "הטיעון האזרחי" נגד הגירה הבלתי חוקית, אמרה ברוורמן: "ההגירה בלתי מבוקרת, לא קיימת אינטגרציה מספקת, ודוגמה מוטעית של רב-תרבותיות הוכיחו שילוב רעיל לאירופה בעשורים האחרונים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תמונת פליטים
צילום: Pixals

Back to top button