חדשות הארץמבזקים

חשד: חמש סוהרות בכלא רמון ניהלו קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני

חמש חיילות המשרתות כסוהרות בכלא רמון ניהלו קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני. כך דווח היום (שישי) באתר Ynet.

על פי הדיווח, האסיר, המזוהה עם ארגון פת"ח, הינו מחבל שהיה מעורב בפיגוע בו נרצחו ישראלים במרכז הארץ ונידון למאסר עולם.

מידע מודיעיני שהגיע לאגף ביטחון המידע בשב"ס אודות קשר אינטימי בין האסיר לאחת החיילות, פתח את הפרשה. מחקירה פנימית של השב"ס, עלה חשד כי האסיר הביטחוני החזיק טלפון נייד בתאו, עמו נהג להתכתב עם הסוהרות ואף להחליף עמן תמונות. לפי הדיווח, לפחות פעם אחת התקיים מגע פיזי אינטימי בין האסיר הביטחוני לאחת הסוהרות, ככל הנראה בהסכמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, עיכבה אתמול (חמישי) את אחת הסוהרות לחקירה ובסיומה היא שוחררה למעצר בית. היא נחקרה בחשד למרמה והפרת אמונים. על פי הדיווח, במהלך החקירה אותה סוהרת חשפה את ארבע החיילות הנוספות שלטענתה גם קיימו קשר אינטימי עם האסיר.

האסיר הועבר הבוקר לכליאה בהפרדה והוא צפוי להיחקר במשטרה בזמן הקרוב.

בית משפט השלום בפתח תקווה הוציא צו איסור פרסום על שאר פרטי החקירה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב במהרה לפרסום הפרשה ומסר: "הפרסום המזעזע לפיו על פי החשד חיילות קיימו קשרים אינטימיים עם אסירים ביטחוניים, מהווה הוכחה נוספת לנחיצות ולדחיפות של הוצאת החיילות, הבנות שלנו, מכל אגפי האסירים הביטחוניים. מיד עם כניסתי לתפקיד לפני כתשעה חודשים עמדתי על כך ומאז כבר נעשו צעדים משמעותיים בנושא ונוכחות החיילות באגפים אלו צומצמה. לפי התקדמות התכנית שגובשה בהתאם למדיניות שהתוותי, עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים".

בעקבות המקרה, שב"ס עדכן כי ביצע את הפעולות הבאות:

  • בהתאם לסיכום עם משרד הביטחון והמשרד לביטחון לאומי יופסק שירות החובה בשב"ס. שב"ס ציין כי עשה פעולות רבות ואינטנסיביות והביא לכך שרק במהלך השנה האחרונה גוייסו מעל 1,000 סוהרי ביטחון, פי שניים ממספר הגיוסים אשתקד, על מנת להחליף את תקני החובה בכל בתי הכלא הבטחוניים.
  •  בהנחיית נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הועבר המידע החקירתי ליחידה לחקירת שוטרים וסוהרים באופן מיידי יחד עם דרישה לחקור את החשדות בכל האמצעים הדרושים.
  • מול האסיר ננקטו פעולות נחושות והוא נשלף הבוקר מתאו, נשפט והועבר לבידוד. בסיום הבידוד יועבר לתנאי ענישה מכבידים.
  • גורמי הרווחה ביחידות הונחו להעניק מעטפת רווחתית ככל ויידרש.
כלא נפחא - רמון
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button