בידורמבזקים

השחקן האהוב מסדרת סרטי "הארי פוטר" הלך לעולמו בגיל 82

השחקן סר מייקל גמבון, הידוע בעיקר בשל גילומו של אלבוס דמבלדור ברוב סרטי "הארי פוטר", הלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 82. משפחתו מסרה שהוא מת בשל התקף דלקת ריאות.

גמבון נולד בקברה, דבלין, אך עבר ללונדון בילדותו. הוא גדל בקהילת מהגרים אירית בקמדן.

בעודו מתלמד כיצרן כלים, למד גמבון באקדמיה המלכותית לאמנות דרמטית, וערך את הבכורה המקצועית שלו בבמה בהפקת "אותלו" (1962) של תיאטרון השער של דבלין. הוא משך את תשומת ליבו של השחקן לורנס אוליבייה, ששכר אותו להצטרף לחברת התיאטרון הלאומי החדש שהוקמה. ארבע שנים מאוחר יותר, גמבון הצטרף לחברת הרפרטואר של בירמינגהם, ולבסוף שיחק בתפקידי כותרת במחזות השייקספיריים האהובים עליו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רק בשנות השמונים הפך גמבון לשם מוכר שגילם את הדמות הראשית פיליפ מארלו במיני סדרת הטלוויזיה האנגלו-אמריקאית הציבורית "הבלש המזמר" מ-1986.

ב-1990 הוא קיבל את התואר המלכותי "מפקד מסדר האימפריה הבריטית". שמונה שנים מאוחר יותר הוא זכה בתואר אבירות על שירותיו לדרמה.

אבל הפקיד הנודע ביותר של גמבון היה כמנהל הוגוורטס, אלבוס דמבלדור, בסדרת סרטי "הארי פוטר". גמבון "ירש" את התפקיד בעקבות מותו של ריצ'רד האריס ב-2002 ששיחק את דמבלדור שני הסרטים הראשונים בסדרה. בסך הכל, גמבון שיחק את דמבלדור בשישה מתוך שמונה סרטי "הארי פוטר".

במהלך הקריירה שלו, גמבון זכה במספר פרסי השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה הבריטית (BAFTA) והיה מועמד לשני פרסי אמי.

הוגוורטס - טירה - הארי פוטר
אילוסטרציה.Photo by Jules Marvin Eguilos on Unsplash

Back to top button