בריאותמבזקים

תושבת השרון חזרה מחו"ל ואובחנה כחולה בקדחת דנגי

תושבת כוכב יאיר-צור יגאל שבשרון, סטודנטית בשנות ה-20 לחייה, אובחנה אתמול (חמישי) כחולה בקדחת דנגי. הנשאית שחזרה לאחרונה מחו"ל, ככל הנראה נדבקה במחלה, שמועברת על ידי יתושים מסוג טיגריס אסיאתי, בעת ששהתה במדינת מרכז-אמריקה.

בעקבות האבחון, שלושה צוותי ריסוס החלו הבוקר (שישי) בהדברה בחצרות הבתים הסמוכים לביתה של החולה, ברדיוס של כמאה מטרים. התושבים התבקשו להתפנות מהאיזור, משום שחומר ההדברה מסוכן לאדם ועלול לגרום לצריבה בעיניים או לגירוי העור במגע ישיר. נמסר גם כי חומר ההדברה אינו מסוכן לחיות מחמד כמו חתולים או כלבים. עבודות הריסוס צפויות להסתיים בשעות אחר הצהריים.

משרד הבריאות מעדכן כי המחלה אינה מדבקת בין בני אדם, אולם בהנחיית המשרד להגנת הסביבה ובתיאום עם משרד הבריאות, נעשית לפי הנוהל הדברה באזור המגורים של החולה, על מנת להדביר את היתושים בסביבה וכך להקטין את הסיכון האפשרי להעברת הנגיף ליתושים ומהם לבני אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נגיף הדנגי, הגורם לקדחת הדנגי, מועבר על ידי עקיצות יתושים הנפוצים באזורים שונים בעולם לרבות אסיה, אפריקה, דרום ומרכז אמריקה ואיי הקריביים והאוקיינוס השקט. עד כה אובחנו בשנה אחרונה עשרים ותשעה חולים שנדבקו מחוץ לגבולות ישראל. כלל המקרים דווחו למשרד להגנת הסביבת להמשך טיפול. בישראל, לא תועדה עד היום העברה מקומית של המחלה.

המחלה מתבטאת לרוב כמחלת חום המלווה בכאבי ראש, הקאות, כאבי שרירים ומפרקים עזים ופריחה החולפת מעצמה לאחר יומיים עד שבעה ימים. במקרים חריגים המחלה יכולה לסכן חיים, כאשר הטיפול בה הוא תומך בלבד.

יתוש
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button