חדשות חוץמבזקים

ארה"ב: הסנאטורית היהודייה הוותיקה הלכה לעולמה בגיל 90

הסנאטורית האמריקאית היהודייה דיאן פיינשטיין הלכה היום (שישי) לעולמה בגיל 90. לאחר כשלושה עשורים בסנאט, פיינשטיין הייתה האישה ששירתה לפרק זמן הארוך ביותר בתפקיד מכובד זה, מטעם מדינת קליפורניה.

פיינשטיין הייתה חלק מהפוליטיקה של קליפורניה במשך עשרות שנים ונבחרה לראשונה לסנאט האמריקאי ב-1992 מטעם המפלגה הדמוקרטית עמה היא מזוהה, לאחר קריירה פוליטית היסטורית בסן פרנסיסקו. היא שברה סדרה של תקרות זכוכית לאורך חייה, והשאירה את חותמה בקפיטול.

פיינשטיין נולדה בסן פרנסיסקו ב-1933 וסיימה את לימודיה באוניברסיטת סטנפורד ב-1955. לאחר ששימשה כמפקחת במחוז סן פרנסיסקו, פיינשטיין הפכה לראשת העיר הראשונה ב-1978 בעקבות רצח ראש העיר ג'ורג' מוסקונה והמפקח הארווי מילק, הפוליטיקאי ההומוסקסואל המוצהר הראשון בעיר גדולה בארה"ב. פיינשטיין היא זו שהכריזה על הרצח הכפול לציבור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקריירה הפוליטית שלה התאפיינה בשבירת תקרות זכוכית לנשים.

לפני שהפכה לראשת העיר הראשונה של סן פרנסיסקו ב-1978, היא הייתה ליושבת הראש הנשית הראשונה של מועצת המפקחים של סן פרנסיסקו. היא הייתה הסנאטורית הראשונה של קליפורניה. היא הייתה האישה הראשונה שישבה בוועדת המשפט של הסנאט, יושבת הראש הראשונה של ועדת הכללים והמינהל של הסנאט, והאישה הראשונה בוועדת המודיעין של הסנאט.

בשנותיה המאוחרות יותר, בריאותה של הסנאטורית הדמוקרטית מקליפורניה הייתה נושא לביקורת והשערות גוברות. אשפוזה עקב אבחון מחלת שלבקת חוגרת בפברואר הוביל להיעדרותה הממושכת מהסנאט. כשחזרה לגבעת הקפיטול שלושה חודשים לאחר מכן, התברר שהיא סבלה מסיבוכים מרובים במהלך ההחלמה, כולל תסמונת רמזי האנט ודלקת המוח. נפילה באוגוסט שלחה אותה לזמן קצר לבית החולים.

פיינשטיין, שהייתה החברה המבוגרת ביותר בסנאט בעת מותה, התמודדה גם עם שאלות לגבי החדות הנפשית שלה ויכולתה להנהיג לאור גילה המופלג. בפברואר השנה היא אישרה שלא תתמודד לבחירה מחדש.

מותה של פיינשטיין יעניק למושל הדמוקרטי של קליפורניה, גאווין ניוסום, את הסמכות למנות מחוקק או מחוקקת שיכהנו את שארית כהונתה של פיינשטיין, בכך יישאר הרוב הדמוקרטי בסנאט עד תחילת ינואר 2025.

הסנאטורית דיאן פיינסטיין
לקוח מעמוד הפייסבוק של הסנאטורית דיאן פיינסטיין. שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button