בידורמבזקים

דוקומנטרי חושף טענות חדשות על התנהגות אנטישמית של רוג'ר ווטרס

דוקומנטרי חדש של עיתונאי ה-BBC לשעבר ג'ון ווייר שעבד עם הארגון הבריטי Campaign Against Antisemitism חשף טענות חדשות אודות אנטישמיות של רוג'ר ווטרס.

ווטרס, בסיסט להקת פינק פלויד האגדית שהפך לקול המרכזי בה בשיא הצלחתה והכותב במרבית השירים באלבומים המצליחים The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, Animals ו-The Wall, הואשם זה זמן רב באנטישמיות. ווטרס תומך ווקאלי בתנועת החרם נגד ישראל וקורא באופן תכוף לאמנים בינלאומיים לא להופיע בישראל. אולם, הוא התעקש תמיד להגיד שאינו אנטישמי אלא אנטי ציוני.

הדוקומנטרי החדש "הצד האפל של רוג'ר ווטרס" שפורסם שלשום (רביעי) בעמוד היוטיוב של הארגון Campaign Against Antisemitism חושף אנקדוטות חדשות וריאיונות עם מוזיקאים שעבדו עמו שטוענים שווטרס הוא אכן אנטישמי. נגנים שעבדו עמו טענו שהוא אמר מולם דברים אנטישמיים בגלוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתקרית אחת נאמר כי כאשר הוגשה לווטרס מנה שאינה לטעמו במסעדה הוא אמר: "איפה הבשר? קחו את זה! זה אוכל יהודי! קחו את האוכל היהודי הזה!".

עוד טענו כי ווטרס רצה להעיף בלון בצורת חזיר במופע שלו (דבר שנהוג במופעיו המאזכר את האלבום של פינק פלויד Animals) והציע לצוות ההפקה לכתוב על החזיר "יהודון מלוכלך" (Dirty Kike), "עקוב אחרי הכסף" (Follow the Money) ו"חלאה" (Scum). נטען כי הוא גם רצה לזרוק על הקהל קונפטי בצורת צלבי קרס. בסוף שני הרעיונות לא יצאו לפועל, אך כן צויר מגן דוד על החזיר, דבר שגם נראה כמחווה אנטישמית.

מוזיקאי יהודי שעבד איתו אף אמר שווטרס לעג לסבתו שנספתה בשואה וחיקה אותה בלעג.

לפני מספר חודשים ווטרס נחקר במשטרת ברלין בחשד להסתה, לאחר שלבש בהופעתו בגרמניה בגדים המזכירים מדי קצין אס-אס. בנוסף, הוא הקרין על גבי מסכי ענק את שמותיהן של אנה פרנק ושירין אבו-עקלה, העיתונאית הפלסטינית שנהרגה בסיקור חילופי אש בין חיילים ישראלים וחמושים פלסטינים בג'נין.

רוג'ר ווטרס - זמר
לקוח מעמוד הפייסבוק של רוג'ר ווטרס.
שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button